Reklama

Rainbow Tours znalazł pomysł na konkurencję

Ostra konkurencja w branży i wyjątkowo ciepłe lato dało się we znaki firmom organizującym wycieczki. Wartość giełdowej spółki Rainbow Tours, właściciela biura podróży Rainbow, od stycznia stopniała o ponad 60 procent.

Aktualizacja: 11.10.2018 21:09 Publikacja: 11.10.2018 21:00

Rainbow Tours znalazł pomysł na konkurencję

Foto: Filip Frydrykiewicz

Po dobrym 2017 r., kiedy łączne przychody sektora wzrosły o ponad 20 procent, do około 7 mld złotych, branża turystyczna miała wyostrzone apetyty na lato 2018 r. Jednak w tym roku popyt na usługi był mniejszy od założeń. Mocno odbiło się to na wynikach. Firmy były bowiem zmuszone do obniżania cen wycieczek niemal całej oferty letniej. W pierwszej połowie roku przychody giełdowego Rainbow Tours co prawda wzrosły o ponad 15 procent, do 630,5 mln złotych, ale zysk netto skurczył się o 82 procent, do nieco ponad 1 mln złotych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Abramowicz i Janukowycz przegrali z Brukselą. Pozostają na czarnych listach, odcięci od majątków
Biznes
43 mld euro z UE dla Polski, wyzwanie demograficzne i rozwój energetyki w Afryce
Biznes
Premier Donald Tusk wskazał nowego prezesa UKE. Teraz zagłosuje Sejm
Biznes
Upadek rządu we Francji, drony nad Polską i apel producentów aut elektrycznych
Biznes
Nie ma przedsiębiorczości bez stabilności
Reklama
Reklama