Reklama
Rozwiń

Cydr pokonał rum i gin

Od czerwca 2014 do maja 2015 roku Polacy wydali na lekkie alkohole z jabłek prawie 80 mln zł. To więcej niż na rum i gin.

Aktualizacja: 13.07.2015 14:25 Publikacja: 13.07.2015 13:29

Cydr pokonał rum i gin

Foto: Spółka

Wydatki na cydr wzrosły w tym czasie czterokrotnie – podaje Kompania Piwowarska, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen. W tym samym czasie wartość rynku – znanego u nas znacznie dłużej niż cydr – ginu wyniosła ok. 69 mln zł, a rumu niemal 65 mln zł.

Na takiej wartości rynku z pewnością się nie skończy, ponieważ cydr zaczął zalewać nasz kraj dopiero w 2013 r., po tym jak resort finansów obniżył na niego stawkę akcyzy. W swoim raporcie z 2014 roku KPMG pokazuje, że 60 proc. Polaków jeszcze nie spróbowało cydru.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Kolejne 180 czołgów K2 dla Polski. Jest umowa
Biznes
PGZ dostało 2,4 mld zł na produkcję amunicji 155 mm
Biznes
Alarmujące dane z przemysłu, zyskowne studia i podatkowa rewolucja Trumpa
Biznes
Alarmujące dane z przemysłu, zyskowne studia i podatkowa rewolucja Trumpa
Biznes
Wodowanie pierwszego okrętu rozpoznania „Delfin”