Reklama
Rozwiń
Reklama

Cydr pokonał rum i gin

Od czerwca 2014 do maja 2015 roku Polacy wydali na lekkie alkohole z jabłek prawie 80 mln zł. To więcej niż na rum i gin.

Aktualizacja: 13.07.2015 14:25 Publikacja: 13.07.2015 13:29

Cydr pokonał rum i gin

Foto: Spółka

Wydatki na cydr wzrosły w tym czasie czterokrotnie – podaje Kompania Piwowarska, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen. W tym samym czasie wartość rynku – znanego u nas znacznie dłużej niż cydr – ginu wyniosła ok. 69 mln zł, a rumu niemal 65 mln zł.

Na takiej wartości rynku z pewnością się nie skończy, ponieważ cydr zaczął zalewać nasz kraj dopiero w 2013 r., po tym jak resort finansów obniżył na niego stawkę akcyzy. W swoim raporcie z 2014 roku KPMG pokazuje, że 60 proc. Polaków jeszcze nie spróbowało cydru.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Rosyjski zapasik na czarną godzinę. Walka o miliardy dolarów zakopane w raju
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Patronat Rzeczpospolitej
Polska w programie Horyzont Europa: czas na zmiany
Biznes
Polskie e-sklepy zarabiają na Ukrainie, aktywa Rosji i spór o cła UE-USA
Materiał Partnera
Projekt ustawy o ROP wymaga zmian
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
USA obniżą cła na unijną stal, jeśli UE spełni jeden warunek. Chodzi o przepisy cyfrowe
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama