Reklama
Rozwiń
Reklama

Global: Chiny gonią USA, polskie firmy daleko

Wśród dwóch tysięcy największych publicznych firm świata jest siedem z Polski, ale na odległych pozycjach. Na czele chiński bank, ale to szósty Apple na największy zysk i wartość rynkową, a Walmart największą sprzedaż.

Aktualizacja: 16.05.2019 12:24 Publikacja: 16.05.2019 11:25

Global: Chiny gonią USA, polskie firmy daleko

Foto: Pixabay

Forbes opublikował coroczne zestawienie 2000 największych publicznych spółek świata (The World's Largest Public Companies Global 2000). Pozycja w rankingu to pochodna uzyskanych przychodów ze sprzedaży, zysku netto, aktywów i wartości rynkowej każdej z firm.

Na czele państwowa korporacja bankowa ICBC zatrudniająca ponad 0,5 mln osób i kontrolująca aktywa na kwotę ponad 4 bln dol. Wartość rynkowa banku to 305,1 mld dol. Chińczycy są przed amerykańskim bankiem JPMorgan Chase i kolejnym gigantem bankowym - China Construction Bank. W dziesiątce znalazły się też Agriculture Bank of China, Bank of America, Apple, chiński ubezpieczyciel Ping An, Bank of China, Royal Dutch Shell i Wells Fargo.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama