#RZECZoBIZNESIE: Jakub Opara: Czy PGE Narodowy na siebie zarabia?

Stadion Narodowy to flagowa inwestycja wykonana w ramach przygotowań do Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Jak dzisiaj prezentuje się kondycja spółki, która zarządza najważniejszą w Polsce areną.

Aktualizacja: 21.04.2016 16:18 Publikacja: 21.04.2016 13:30

#RZECZoBIZNESIE: Jakub Opara: Czy PGE Narodowy na siebie zarabia?

Foto: ekonomia.rp.pl

- 2015 r. był pierwszym, w którym stadion wyszedł na plus. Mogę poinformować, że wynik finansowy to 2,1 mln zł na plusie - powiedział Jakub Opara, prezes zarządu PL.2012+ wskazując, że bieżący rok będzie jeszcze lepszy.

Pytanie tylko, czy dobry wynik finansowy nie jest wyłącznie zasługą pozyskania sponsora tytularnego, którym została spółka PGE. Czy Narodowy potrzebuje sponsora?

- Większość aren posiada sponsora tytularnego i jest to pewny światowy standard. Posiadanie sponsora tytularnego to określone profity i faktem jest, że znalezienie partnera znacznie poprawiło nasze wyniki – mówił.

Znalezienie sponsora nie wystarczy jednak, by inwestycja taka jak PGE Narodowy przynosiła zyski. Jak wyglądają plany spółki na najbliższy czas?

- Plany są bardzo szerokie. W najbliższym czasie planowanych jest wiele imprez sportowych. później mamy m.in. szczyt NATO w Warszawie oraz koncerty m.in. Rhianny. Jesień to dwa mecze polskiej reprezentacji. To oczywiście nie wszystko, ale nie wszystkim mogę dzisiaj mówić, gdyż negocjacje cały zaś trwają – wyjaśniał Opara.

Narodowy to jednak nie tylko imprezy. Na terenie obiektu znajdują się także przestrzenie biurowo – komercyjne. Jak wygląda ich wykorzystanie?

- To mocna strona stadionu. Projekt przewidział, że na Narodowym będzie przestrzeń komercyjna. Z jednej strony mówimy o przestrzeni biurowej, a z drugiej o przestrzeni do organizowania konferencji czy bankietów. Pierwsza z nich na obecną chwile zapełniona jest na 95 proc. Druga trochę odstaje od tego wyniku, ale cały czas pracujemy nad poprawą – wyjaśniał.

- Stadion to multifunkcyjna i nowoczesna arena – podkreślał prezes wskazując, że zarządzana przez niego spółka to nie tylko sam stadion. Plany na przyszłość są znacznie większe i obejmują nowe inwestycje na terenach przylegających.

- To teren gotowy do inwestycji. Ten teren, jako jeden z niewielu w Warszawie, ma plan zagospodarowania. Co tam będzie? Jest plan budowy hali widowiskowo-koncertowej na około 20 tys. miejsc. Planowana jest tez budowa centrum kongresowego, hotelu oraz dodatkowych powierzchni wystawienniczych. Chodzi o to, by jak najlepiej uzupełnić ofertę stadionu, który sam musi się stać jeszcze bardziej multifunkcyjny, niże już jest obecnie – wyjaśniał.

- 2015 r. był pierwszym, w którym stadion wyszedł na plus. Mogę poinformować, że wynik finansowy to 2,1 mln zł na plusie - powiedział Jakub Opara, prezes zarządu PL.2012+ wskazując, że bieżący rok będzie jeszcze lepszy.

Pytanie tylko, czy dobry wynik finansowy nie jest wyłącznie zasługą pozyskania sponsora tytularnego, którym została spółka PGE. Czy Narodowy potrzebuje sponsora?

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie