Jego pasażerowie pozostaną tam przez tydzień. A zostali oni wybrani spośród 25 tysięcy chętnych. Zakwaterowani zostaną w hotelu Mitsis Grand Beach w formule all inclusive. Wszyscy zostali przetestowani i mieli negatywne wyniki badania na COVID-19.

Szybkie testy wykrywające zakażenie COVID-19 zostały przeprowadzone w lotniskowym hotelu Sheraton, znajdującym się naprzeciwko terminalu Shiphol. Stamtąd wszyscy pasażerowie wspólnie podeszli do stanowisk odpraw biletowo-bagażowych i dalej, w jednej grupie, ale z zachowaniem bezpiecznego dystansu, w maseczkach przez kontrolę bezpieczeństwa i paszportową. Cały proces wejścia na pokład odbył się w wyznaczonym porządku i przebiegł bez jakichkolwiek zakłóceń.

— Wszyscy jesteśmy tak samo odpowiedzialni za to, by podróże były bezpieczne. Ważne jest również i to, że w tę akcję zapewnienia bezpieczeństwa zaangażował się również rząd, który jest zdeterminowany, by przestrzegać zaleceń Komisji Europejskiej. Więc dla wszystkich jest jasne, co w niedługiej przyszłości będą oznaczały bezpieczne kolory, jakimi zostały oznaczone konkretne kraje bądź regiony. Jesteśmy przekonani również, że zasady wyznaczone przez UE oraz rosnąca liczba szczepień doprowadzi do tego, że będziemy w stanie wykorzystać wszystkie nasze moce przewozowe tego lata — mówił przed odlotem specjalnego rejsu Transavii jej prezes, Marcel de Nooijer.

Mattijs ten Brink, prezes Sunweb Group zwrócił uwagę na to, jak doskonała atmosfera panowała przed odlotem. — Jestem szczęśliwy, że pozyskaliśmy zaufanie rządu, aby zorganizować ten testowy wyjazd — mówił. Nie ukrywał również, że zdaje sobie sprawę z tego, że jest obserwowany przez branżę. Natomiast wiadomo, że całe to przedsięwzięcie, czyli autorski pomysł Transavii i Sunwebu, zostanie ocenione przez niezależną agencję, która ma wydać odpowiednie rekomendacje.

Ten sam touroperator chce przeprowadzić podobny eksperyment w Belgii, gdzie od 19 kwietnia mają zostać zniesione ograniczenia w podróżach. — Coraz szersza akcja szczepień przeciwko COVID-19 i wielkie tęsknoty konsumentów za wyjazdami wakacyjnymi wskazują, że taki eksperyment w Belgii też mógłby zostać przeprowadzony. Jesteśmy gotowi, aby taką próbę przeprowadzić — powiedział Tim Van den Bergh, odpowiedzialny za komunikację Sunweb Group.