Sprzedaż SUV o nazwie Territory z początku gamy (entry level) zacznie się na początku 2019 r. Samochód został opracowany wspólnie z miejscowym partnerem Jiangling Motors, jest pochodną taniego JMC i ma zyskać popularność mieszkańców mniejszych chińskich miast, które w ostatniej dekadzie były zasadniczym czynnikiem wzrostu rynku. Będzie konkurować z modelami miejscowych producentów Geely i Great Wall Motor.

Ten SUV jest jednym z 50 nowych albo przeprojektowanych pojazdów Forda, jakie koncern zamierza oferować w Chinach od bieżącego roku do 2025 r. Jeszcze w tym roku pojawi się w salonach Ford Focus po liftingu. — Wszystkie te pojazdy — Territory, Focus i Escort — zapoczątkują od I kwartału 2019 wzrost sprzedaży detalicznej na dużą skalę — powiedział dziennikarzom szef koncernu na Chiny i Azję, Peter Fleet.

Nowy SUV pojawia się jednak na rynku w czasie, gdy popyt na takie samochody w mniejszych miastach Chin zaczął maleć. We wrześniu sprzedaż spadła najbardziej od 7 lat, Ford zanotował spadek o 43 proc., a po 9 miesiącach o 30 proc., bo ma starą gamę modeli.

Fleet nie przejmuje się mniejszym popytem w miastach drugiego rzutu, bo uważa, że 650 lokalnych dealerów Forda przyczyni się do sukcesu tego modelu. — To oczywiście nadal ogromny sektor. Względnie mały udział rynkowy Forda stanowi nadał ogromną szansę dla koncernu = powiedział i dodał, że Ford nie odczuwa obecnie skutków napięć w handlu Chin ze Stanami. Wcześniej doszło do zatrzymania w chińskich portach aut Forda i Lincolna, „ale obecnie nie mamy problemów z odprawą celną” — powiedział.