Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Sergiusz Sawin: Firmy zamknięte na startupy nie przetrwają

Duże firmy, które uświadamiają sobie, że muszą otworzyć się na otoczenie zewnętrzne przetrwają. Pozostali nie – mówi Sergiusz Sawin, Wiceprezes Zarządu The Heart, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 16.05.2017 15:12 Publikacja: 16.05.2017 13:49

#RZECZoBIZNESIE: Sergiusz Sawin: Firmy zamknięte na startupy nie przetrwają

Foto: tv.rp.pl

The Heart zajmuje się łączeniem małych firm z korporacjami.

- Przeszczepiamy młode serca do korporacji. Firmy, które działają od lat, staramy sięnakręcić, żeby tworzyły innowacje – mówił Sawin.

- Łączymy 3 światy, bo do tego dochodzą jeszcze inwestorzy. Budujemy pomosty między jednymi i drugimi, szukając wspólnych obszarów działania – dodał.

Przyznał, że coraz więcej dużych korporacji zaczyna strategicznie do tego podchodzić. - Szukają na zewnątrz wyzwań na które dzisiaj u siebie nie mają odpowiedzi. Wtedy pojawimy się my i pokazujemy rozwiązania, doprowadzając do współpracy – tłumaczył.

Reklama
Reklama

Gość zaznaczył, że zna przykłady wielkich firm, które zniknęły z rynku bo przyszły firmy garażowe, które dane rozwiązanie zrobiły szybciej, lepiej i sprawniej. - Często klientom pokazujemy w ilu obszarach nowe rozwiązania ich podgryzają. Firmy, które uświadamiają sobie, że muszą otworzyć się na otoczenie zewnętrzne przetrwają. Pozostali nie – prognozował.

Sawin podkreślił, że The Heart skupia się na dojrzałych startupach z rozwiązaniami gotowymi do skalowania. - Często wiedzą co chcą sprzedać i jakie to może dać korzyści. Wyzwaniem jest, żeby dobrze wejść w organizację i dobrze zrozumieć wszystkie zależności dużych firm, żeby właściwie produkt tam wprowadzić. Wcześniejsze etapy pozostawiamy akceleratorom i inkubatorom – mówił.

Przyznał, że jest kilka obszarów w których Polacy są mocni. - Jednym z nich jest obszar omnichannelu - Customer Intelligence, czyli analiza dużej liczby danych o użytkownikach pod kątem marketingu. Inaczej mówiąc zrozumienie zachowań klientów, naturalnych przyzwyczajeń i zbieranie dużej ilości danych, które zostawiamy w każdej minucie – tłumaczył.

- Drugi kierunek to drony i systemy monitoringu – wyliczał.

- Coraz ciekawsze rozwiązania widzimy też w dziedzinie zdrowia i telemedycyny – dodał.

Podkreślił, że wyznacznikiem tego, czy jest obecnie trwa tylko „moda na startupy”, czy jest to coś trwałego są udane wdrożenia.

Reklama
Reklama

- Skuteczne wdrożenia budują świadomość, że się da. Jeżeli będą to tylko spotkania, ale nic z tego nie wyjdzie to szybko cały zapał zgaśnie. Kluczowe jest, żeby oba światy odrobiły swoją lekcję. Korporacje muszą sobie uświadomić, że otwarcie na innowacje z zewnątrz to sprawa życia i śmierci. Jeżeli zbudują zbudują wewnętrzne procedury, żeby rozwiązania z zewnątrz przyjmować, a startupy nauczą się języka korporacji i skutecznie wprowadzać swoje produkty, to historię sukcesu pociągną następne i entuzjazm będzie podtrzymany. W przeciwnym razie to za chwilę wygaśnie i nasze największe talenty poszukają sobie kooperantów gdzie indziej – podsumował.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama