Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej przedstawił w piątek swoje innowacyjne buty "Futurecraft 4D" tworzone przy wykorzystaniu technologii druku 3D. W przyszłym roku Adidas zamierza uruchomić ich masową produkcję we współpracy ze startupem Carbon z Krzemowej Doliny. Do końca bieżącego roku Adidas planuje sprzedać 5 tys. par tych butów, z kolei w 2018 aż 100 tys. – informuje agencja Reutersa.

Tenisówki tworzone za pomocą drukarek 3D mają być lepiej dostosowane do potrzeb klientów. Adidas już wcześniej stawiał nacisk na to, by oferować szeroki zakres kolorów i wzorów do danych modelów, aby sprostać indywidualnym upodobaniom. Druk 3D pozwala natomiast tworzyć limitowane edycje butów i niewielkie serie produkcyjne oraz zaprojektować podeszwy tak, by pasowały do wagi i sposobu chodzenia danej osoby.

Adidas rozpoczął swoje eksperymenty z drukarką 3D w ubiegłym roku, kiedy to sprzedał kilkaset par butów z drukowaną podeszwą. Były one jednak dosyć sztywne i ciężkie, a ich cena wynosiła aż 333 dol. Firma nie podała jeszcze, po ile będą sprzedawane buty "Futurecraft 4D", przekonuje jednak, że dzięki współpracy ze spółką Carbon zarówno koszt, jak i czas produkcji zostaną znacznie obniżone. Adidas będzie tym samym miał szansę rywalizować ze swoimi największymi konkurentami, takimi jak Nike, New Balance czy Under Armour, którzy również zaczęli już używać drukarek 3D do produkcji niektórych serii butów. Wraz z Carbon, niemiecka firma planuje skrócić czas drukowania jednej podeszwy z godziny do zaledwie 20 minut.