Reklama

Ile wydają mężczyźni na Dzień Kobiet?

Najpopularniejszym prezentem na Dzień Kobiet od lat pozostają kwiaty. Z roku na rok mężczyźni są skłonni wydać na nie coraz więcej pieniędzy.

Aktualizacja: 06.03.2017 12:30 Publikacja: 06.03.2017 11:54

Ile wydają mężczyźni na Dzień Kobiet?

Foto: www.publicdomainpictures.net

Kwiaty wciąż królują wśród prezentów, jakimi Polacy obdarowują swoje ukochane na Dzień Kobiet. Nic dziwnego więc, że w tym okresie w dużych miastach na ulice wychodzi więcej sprzedawców, a obroty w kwiaciarniach rosną od kilku do nawet kilkudziesięciu razy. Zarobić na tej okazji próbują również inne sklepy, w tym dyskonty, które coraz częściej włączają kwiaty do swojego asortymentu, oferując niższe ceny niż tradycyjne kwiaciarnie.

– Ceny kwiatów na Dzień Kobiet są bardzo zróżnicowane. Od kilku złotych, jakie wydamy na pojedynczy kwiat w kwiaciarni lub dyskoncie, do nawet kilkuset złotych za wyszukany bukiet. Przeciętnie osoba kupujący kwiaty w dużym mieście wyda przy tej okazji około 50 zł – ocenia Paweł Majtkowski, główny analityk Wolfs Private Equity.

Panowie, którzy nie mogą tego dnia osobiście wręczyć kwiatów, coraz chętniej korzystają z usług kurierów, w tym Poczty Kwiatowej, która zajmuje się sprzedażą kwiatów przez internet. Jej operatorzy obserwują wzmożony ruch przy okazji 8 marca.

– Dzień Kobiet to okres, gdy Polacy bardzo chętnie wysyłają kwiaty. Z roku na rok wydają też na ten cel więcej. W ciągu ostatnich 4 lat przeciętna wartość zamówienia na Dzień Kobiet wzrosła u nas o 33 proc. I to w sytuacji, gdy ceny usług ze względu na konkurencję malały – mówi Marek Janczy, prezes Poczty Kwiatowej.

Co ciekawe, klientami nie są tylko dorośli mężczyźni, ale również młodzi chłopcy, którzy coraz częściej chcą w ten sposób sprawić przyjemność swoim partnerkom bądź koleżankom z klasy.

Reklama
Reklama

- W ostatnich latach udało się przełamać stereotyp Dnia Kobiet jako reliktu przeszłości. Widzimy wyraźnie, że kwiaty w tym okresie zamawia coraz więcej młodych osób – dodaje Janczy.

Polacy stają się coraz zamożniejsi, a przy tym coraz hojniejsi i z roku na rok zwiększają swoje wydatki na prezenty dla bliskich. Widać to dobrze po okresie świąt bożonarodzeniowych, który w ubiegłym roku sięgnął po kolejny rekord pod względem obrotów.

– Nasza chęć, by robić najbliższym i przyjaciołom prezenty trochę umyka oficjalnej statystyce. GUS badając wydatki Polaków nie wyodrębnia takiej kategorii. Znajdują się one wśród zakupów i wydatków pozostałych, na jakie w 2015 roku wydaliśmy 10,3 proc. domowego budżetu. To dużo, jeśli porównamy to z wydatkami na restauracje i hotele, które wynoszą 4,2 proc., czy edukację, na którą przeciętnie wydajemy 1 proc. domowego budżetu – mówi Paweł Majtkowski.

Biznes
Prawie półtora miliarda złotych więcej na gwarancje dla polskich przedsiębiorstw
Biznes
Polacy o zamożności kraju, rozmowy USA–Rosja i obniżka stóp procentowych
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Państwo musi nałożyć chomąto na głupotę
Biznes
Amerykańskie stowarzyszenie wyrzuca ekonomistę Larry’ego Summersa za związki z Epsteinem
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Akademia Leona Koźmińskiego wśród najlepszych szkół biznesu w Europie
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama