Reklama
Rozwiń
Reklama

Ile wydają mężczyźni na Dzień Kobiet?

Najpopularniejszym prezentem na Dzień Kobiet od lat pozostają kwiaty. Z roku na rok mężczyźni są skłonni wydać na nie coraz więcej pieniędzy.

Aktualizacja: 06.03.2017 12:30 Publikacja: 06.03.2017 11:54

Ile wydają mężczyźni na Dzień Kobiet?

Foto: www.publicdomainpictures.net

Kwiaty wciąż królują wśród prezentów, jakimi Polacy obdarowują swoje ukochane na Dzień Kobiet. Nic dziwnego więc, że w tym okresie w dużych miastach na ulice wychodzi więcej sprzedawców, a obroty w kwiaciarniach rosną od kilku do nawet kilkudziesięciu razy. Zarobić na tej okazji próbują również inne sklepy, w tym dyskonty, które coraz częściej włączają kwiaty do swojego asortymentu, oferując niższe ceny niż tradycyjne kwiaciarnie.

– Ceny kwiatów na Dzień Kobiet są bardzo zróżnicowane. Od kilku złotych, jakie wydamy na pojedynczy kwiat w kwiaciarni lub dyskoncie, do nawet kilkuset złotych za wyszukany bukiet. Przeciętnie osoba kupujący kwiaty w dużym mieście wyda przy tej okazji około 50 zł – ocenia Paweł Majtkowski, główny analityk Wolfs Private Equity.

Panowie, którzy nie mogą tego dnia osobiście wręczyć kwiatów, coraz chętniej korzystają z usług kurierów, w tym Poczty Kwiatowej, która zajmuje się sprzedażą kwiatów przez internet. Jej operatorzy obserwują wzmożony ruch przy okazji 8 marca.

– Dzień Kobiet to okres, gdy Polacy bardzo chętnie wysyłają kwiaty. Z roku na rok wydają też na ten cel więcej. W ciągu ostatnich 4 lat przeciętna wartość zamówienia na Dzień Kobiet wzrosła u nas o 33 proc. I to w sytuacji, gdy ceny usług ze względu na konkurencję malały – mówi Marek Janczy, prezes Poczty Kwiatowej.

Co ciekawe, klientami nie są tylko dorośli mężczyźni, ale również młodzi chłopcy, którzy coraz częściej chcą w ten sposób sprawić przyjemność swoim partnerkom bądź koleżankom z klasy.

Reklama
Reklama

- W ostatnich latach udało się przełamać stereotyp Dnia Kobiet jako reliktu przeszłości. Widzimy wyraźnie, że kwiaty w tym okresie zamawia coraz więcej młodych osób – dodaje Janczy.

Polacy stają się coraz zamożniejsi, a przy tym coraz hojniejsi i z roku na rok zwiększają swoje wydatki na prezenty dla bliskich. Widać to dobrze po okresie świąt bożonarodzeniowych, który w ubiegłym roku sięgnął po kolejny rekord pod względem obrotów.

– Nasza chęć, by robić najbliższym i przyjaciołom prezenty trochę umyka oficjalnej statystyce. GUS badając wydatki Polaków nie wyodrębnia takiej kategorii. Znajdują się one wśród zakupów i wydatków pozostałych, na jakie w 2015 roku wydaliśmy 10,3 proc. domowego budżetu. To dużo, jeśli porównamy to z wydatkami na restauracje i hotele, które wynoszą 4,2 proc., czy edukację, na którą przeciętnie wydajemy 1 proc. domowego budżetu – mówi Paweł Majtkowski.

Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama