Ile wydają mężczyźni na Dzień Kobiet?

Najpopularniejszym prezentem na Dzień Kobiet od lat pozostają kwiaty. Z roku na rok mężczyźni są skłonni wydać na nie coraz więcej pieniędzy.

Aktualizacja: 06.03.2017 12:30 Publikacja: 06.03.2017 11:54

Ile wydają mężczyźni na Dzień Kobiet?

Foto: www.publicdomainpictures.net

Kwiaty wciąż królują wśród prezentów, jakimi Polacy obdarowują swoje ukochane na Dzień Kobiet. Nic dziwnego więc, że w tym okresie w dużych miastach na ulice wychodzi więcej sprzedawców, a obroty w kwiaciarniach rosną od kilku do nawet kilkudziesięciu razy. Zarobić na tej okazji próbują również inne sklepy, w tym dyskonty, które coraz częściej włączają kwiaty do swojego asortymentu, oferując niższe ceny niż tradycyjne kwiaciarnie.

– Ceny kwiatów na Dzień Kobiet są bardzo zróżnicowane. Od kilku złotych, jakie wydamy na pojedynczy kwiat w kwiaciarni lub dyskoncie, do nawet kilkuset złotych za wyszukany bukiet. Przeciętnie osoba kupujący kwiaty w dużym mieście wyda przy tej okazji około 50 zł – ocenia Paweł Majtkowski, główny analityk Wolfs Private Equity.

Panowie, którzy nie mogą tego dnia osobiście wręczyć kwiatów, coraz chętniej korzystają z usług kurierów, w tym Poczty Kwiatowej, która zajmuje się sprzedażą kwiatów przez internet. Jej operatorzy obserwują wzmożony ruch przy okazji 8 marca.

– Dzień Kobiet to okres, gdy Polacy bardzo chętnie wysyłają kwiaty. Z roku na rok wydają też na ten cel więcej. W ciągu ostatnich 4 lat przeciętna wartość zamówienia na Dzień Kobiet wzrosła u nas o 33 proc. I to w sytuacji, gdy ceny usług ze względu na konkurencję malały – mówi Marek Janczy, prezes Poczty Kwiatowej.

Co ciekawe, klientami nie są tylko dorośli mężczyźni, ale również młodzi chłopcy, którzy coraz częściej chcą w ten sposób sprawić przyjemność swoim partnerkom bądź koleżankom z klasy.

- W ostatnich latach udało się przełamać stereotyp Dnia Kobiet jako reliktu przeszłości. Widzimy wyraźnie, że kwiaty w tym okresie zamawia coraz więcej młodych osób – dodaje Janczy.

Polacy stają się coraz zamożniejsi, a przy tym coraz hojniejsi i z roku na rok zwiększają swoje wydatki na prezenty dla bliskich. Widać to dobrze po okresie świąt bożonarodzeniowych, który w ubiegłym roku sięgnął po kolejny rekord pod względem obrotów.

– Nasza chęć, by robić najbliższym i przyjaciołom prezenty trochę umyka oficjalnej statystyce. GUS badając wydatki Polaków nie wyodrębnia takiej kategorii. Znajdują się one wśród zakupów i wydatków pozostałych, na jakie w 2015 roku wydaliśmy 10,3 proc. domowego budżetu. To dużo, jeśli porównamy to z wydatkami na restauracje i hotele, które wynoszą 4,2 proc., czy edukację, na którą przeciętnie wydajemy 1 proc. domowego budżetu – mówi Paweł Majtkowski.

Kwiaty wciąż królują wśród prezentów, jakimi Polacy obdarowują swoje ukochane na Dzień Kobiet. Nic dziwnego więc, że w tym okresie w dużych miastach na ulice wychodzi więcej sprzedawców, a obroty w kwiaciarniach rosną od kilku do nawet kilkudziesięciu razy. Zarobić na tej okazji próbują również inne sklepy, w tym dyskonty, które coraz częściej włączają kwiaty do swojego asortymentu, oferując niższe ceny niż tradycyjne kwiaciarnie.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców
Biznes
Rząd podjął decyzję w sprawie dyplomów MBA z Collegium Humanum