Kwiaty wciąż królują wśród prezentów, jakimi Polacy obdarowują swoje ukochane na Dzień Kobiet. Nic dziwnego więc, że w tym okresie w dużych miastach na ulice wychodzi więcej sprzedawców, a obroty w kwiaciarniach rosną od kilku do nawet kilkudziesięciu razy. Zarobić na tej okazji próbują również inne sklepy, w tym dyskonty, które coraz częściej włączają kwiaty do swojego asortymentu, oferując niższe ceny niż tradycyjne kwiaciarnie.
– Ceny kwiatów na Dzień Kobiet są bardzo zróżnicowane. Od kilku złotych, jakie wydamy na pojedynczy kwiat w kwiaciarni lub dyskoncie, do nawet kilkuset złotych za wyszukany bukiet. Przeciętnie osoba kupujący kwiaty w dużym mieście wyda przy tej okazji około 50 zł – ocenia Paweł Majtkowski, główny analityk Wolfs Private Equity.
Panowie, którzy nie mogą tego dnia osobiście wręczyć kwiatów, coraz chętniej korzystają z usług kurierów, w tym Poczty Kwiatowej, która zajmuje się sprzedażą kwiatów przez internet. Jej operatorzy obserwują wzmożony ruch przy okazji 8 marca.
– Dzień Kobiet to okres, gdy Polacy bardzo chętnie wysyłają kwiaty. Z roku na rok wydają też na ten cel więcej. W ciągu ostatnich 4 lat przeciętna wartość zamówienia na Dzień Kobiet wzrosła u nas o 33 proc. I to w sytuacji, gdy ceny usług ze względu na konkurencję malały – mówi Marek Janczy, prezes Poczty Kwiatowej.
Co ciekawe, klientami nie są tylko dorośli mężczyźni, ale również młodzi chłopcy, którzy coraz częściej chcą w ten sposób sprawić przyjemność swoim partnerkom bądź koleżankom z klasy.