Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Rafał Bobkiewicz: Kto zapłaci za Caracale

Komu należy się odszkodowanie po zerwaniu rozmów dotyczących zakupu śmigłowców Caracal?

Aktualizacja: 18.10.2016 17:04 Publikacja: 18.10.2016 17:01

#RZECZoBIZNESIE: Rafał Bobkiewicz: Kto zapłaci za Caracale

Foto: Rzeczpospolita

Decyzja polskiego rządu o rezygnacji z zakupu śmigłowców Caracal i deklaracja zakupu amerykańskich wywołała napięcie na linii Polska-Francja. Obie strony domagają się odszkodowania za poniesione koszty. Komu się ono należy i jak duże pieniądze wchodzą w grę?

- W przypadku Francuzów chodzi zapewne o koszty związane z przygotowaniem i prowadzeniem negocjacji, takie jak utworzenie odpowiednich ekspertyz, spotkania czy projekty, jak również utracone korzyści, które można by uzyskać w przypadku realizacji kontraktu – uważa Rafał Bobkiewicz, radca prawny i Manager w Rödl & Partner.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Biznes
Afryka otwiera drzwi dla polskich firm. Rusza ekspansja
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama