Aleo zaczął udostępniać szerszy zakres danych finansowych polskich spółek, dostępnych od ręki, bez opłat za pomocą wyszukiwarki. Informacje dostępne ze sprawozdań finansowych to między innymi przychody ze sprzedaży, zysk brutto czy suma aktywów. Zdaniem ING Banku Śląskiego, który jest właścicielem platformy, to kolejne rozwiązanie, które ułatwia weryfikację partnerów biznesowych i prowadzenie biznesu.

Dokumenty finansowe firm zarejestrowanych w KRS są dostępne na platformie od 2017 r. W 2019 r, jako pierwsza platforma na rynku, Aleo umożliwiło w łatwy sposób wyszukiwanie i pobieranie elektronicznych sprawozdań spółek – wpisując wyłącznie jej nazwę lub NIP – bez konieczności rejestracji na platformie i bez opłat.

Według ING Banku Śląskiego jest to największa baza informacji o polskich firmach. Poza dokumentami finansowymi można znaleźć także wiele innych wartościowych informacji o firmie - dane rejestrowe (aktualizowane na bieżąco, pochodzące z oficjalnych źródeł takich jak CEIDG i KRS), opinie i oceny wystawiane przez klientów, powiązania kapitałowe i osobowe firm, a także informacje o ofercie i firmie dodane przez użytkownika. Informacje o każdej z firm znajdują się na jej indywidualnym profilu. Dostęp do tych informacji nie wymaga rejestracji w serwisie i jest bezpłatny.

Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego, mówił „Parkietowi" jesienią, że serwis miał wtedy po 700 tys. wizyt miesięcznie wobec 200 tys. dwa lata temu. - Stworzył się cały ekosystem, mamy dane o ponad 3 mln firm, które pobraliśmy z różnych powszechnie dostępnych źródeł. Poza tym zbieramy opinie na temat firm. To element otwartego ekosystemu, nie jest zarezerwowany tylko dla klientów ING Banku Śląskiego. Ma to pomagać firmom w znalezieniu kontrahenta i podjęciu decyzji o nawiązaniu współpracy z nim. Poza tym na Aleo wspieramy zakupy tych firm poprzez ich wzajemne kredytowanie lub finansowanie z naszym udziałem – mówił Bolesławski.

Na Aleo firmy mogą także zadbać o swój wizerunek – dodać własne informacje, zdjęcia czy zaprezentować swoją ofertę, by skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów i kontrahentów. Może również reagować na pozostawione opinie o firmie. Dla mniejszych firm, które nie posiadają własnej strony internetowej, to możliwość darmowego i profesjonalnego zaistnienia w internecie.