W czasie I wojny światowej lotnisko zostało zajęte przez Niemców, którzy zbudowali tam nowoczesną, jak na ówczesne czasy infrastrukturę, w tym hangary, budynki szkoły lotniczej i pomieszczenia gospodarcze. Natomiast niemal natychmiast po zakończeniu wojny wystartowały stamtąd aeroplany Towarzystwa Lotniczego Świata, założonego przez księcia Stanisława Lubomirskiego. Ruch lotniczy z mokotowskiego portu rósł tak szybko,że już w 8 lat później uznano,że port lotniczy nie powinien znajdować się w granicach miasta, co poważnie ograniczało jego rozwój. Wówczas zaplanowano jego likwidację i jego działalność została rozparcelowana na trzy inne - sportowe na Bielanach, wojskowe na Okęciu, co stanowiło zalążek obecnego Lotniska Chopina oraz komunikacyjnego - na Gocławiu. Ale plany wyłączenia Pola Mokotowskiego zacznie się wydłużyły. Jeszcze w 1920 na terenie portu powstały zalążki polskiego przemysłu lotniczego, a w rok później zaczęły stąd odlatywać regularne loty pasażerskie do Aten,Bukaresztu, Helsinek i Bejrutu.
Port lotniczy zawsze jest uznawany za infrastrukturę strategiczną. Dlatego w 1926, podczas przewrotu majowego o przejęcie Pola Mokotowskiego między oddziałami Wincentego Witosa i atakującymi go żołnierzami Józefa Piłsudskiego, którego armia liczyła wówczas 8,5 tys. żołnierzy wobec 2 tys. armii rządowej. Bitwa o port nie zniszczyła infrastruktury i w roku 1927 roku powstał tam Akademicki Aeroklub Warszawski.
Dopiero w 1930 zaczęły się przenosiny portu na Okęcie, a w 1935 na Polu Mokotowskim rozpoczęła się ekspansja budownictwa mieszkaniowego. Tam zaplanowano także początkowo budowę świątyni Opatrzności Bożej. Ale nadal na Polu Mokotowskim odbywały się pokazy lotnicze, organizowano zawody samolotowe. Lotnisko funkcjonowało także w czasie wojny. W czasie kampanii wrześniowej stacjonowała na nim 152 eskadra Myśliwska i toruńska 41. Eskadra Rozpoznawcza. 2 września 1939 r. postał tam Pluton Łącznikowy Naczelnego Dowódcy Lotnictwa, a tydzień później Zespół Lotniczy Obrony Warszawy.
Na czas wojny Pole Mokotowskie ostatecznie zajęli Niemcy i umiejscowili tam swoją obronę przeciwlotniczą. Lotnisko funkcjonowało jeszcze po wojnie, skąd startowały np samoloty przygotowujące się do defilady z okazji Dnia Zwycięstwa. Ostatecznie, jako port lotniczy zostało zlikwidowane w 1947 roku, zaś teren podzielono na tereny budowlane i park. Po lotnisku została tam jedynie tablica pamiątkowa.
Pole Mokotowskie było pierwszym, ale nie jedynym polskim portem lotniczym.