Reklama

Po kawę do Żabki lub Orlenu. Kawiarnie przegrywają przez wysokie ceny

Żabka stała się najpopularniejszym miejscem zakupu kawy poza domem, wyprzedzając Orlen i McDonald’s – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia. Polacy coraz częściej sięgają po tańsze alternatywy zamiast drogich kawiarni.

Publikacja: 24.09.2025 05:03

Po kawę do Żabki lub Orlenu. Kawiarnie przegrywają przez wysokie ceny

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Dlaczego kawosze w Polsce wybierają sklepy takie jak Żabka zamiast kawiarni?
  • Jakie są najczęstsze miejsca zakupu kawy poza domem według raportu ARC Rynek i Opinia?
  • Na czym polega przewaga cenowa kawy oferowanej w sieciach typu convenience?
  • Jakie czynniki wpłynęły na zmiany rynku kawy w Polsce w ostatnich latach?
  • Jak koszt wynajmu i inne wydatki wpływają na opłacalność prowadzenia kawiarni w Polsce?
  • Dlaczego ceny kawy w Polsce są tak wysokie w porównaniu do innych krajów europejskich?
Pozostało jeszcze 93% artykułu

38 proc. ankietowanych wskazało, że w ciągu ostatnich 30 dni kupiło kawę w sklepie Żabka – wynika z corocznego raportu ARC Rynek i Opinia, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Drugą i trzecią pozycję z wynikiem po 37 proc. zajmują Orlen oraz McDonald’s.

Badanie pokazuje, że Polacy piją chętnie kawę poza domem, ale nie w kawiarniach. Costa Coffee została wymieniona przez 13 proc., a 11 proc. miało za sobą wizytę w Starbucks.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Sektor finansowy po raz pierwszy raportuje emisje gazów. Zaskakujące wnioski
Raporty ekonomiczne
Biura znikają z oferty szybciej. Firmy szukają prestiżowych adresów
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy szykują się do budowy atomu. Jest krótka lista
Raporty ekonomiczne
Cichy wspólnik hakera w firmie
Raporty ekonomiczne
Fizyczna sztuczna inteligencja wchodzi do fabryk
Reklama
Reklama
Reklama