Reklama

Cały świat złapał się za kieszenie, sklepy zarobią mniej

Szalejąca inflacja oraz kryzysy z cenami masła, kawy czy jajek zniechęcają do zakupów. Ostatni rok przyniósł co prawda w ujęciu globalnym 7,5-proc. wzrost rynku dóbr konsumenckich, ale to efekt rosnących cen. W Polsce sytuacja jest nieco lepsza.

Publikacja: 28.02.2025 04:05

Cały świat złapał się za kieszenie, sklepy zarobią mniej

Foto: Bloomberg

W ujęciu rocznym w 2024 r. globalny rynek dóbr konsumpcyjnych rósł o 1,8 pkt proc. wolniej niż w 2023 r. – wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradztwa strategicznego Bain & Company, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Analitycy zauważają, że choć inflacja generalnie się uspokoiła, to indeksy zaufania konsumentów utrzymują się na niskim poziomie. W efekcie choć rynek urósł w ujęciu wartościowym, to ilościowo niemal się nie zmienił. Aż 80 proc. badanych deklaruje, że ogranicza wydatki, co dodatkowo osłabia rynek produktów konsumenckich.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Toksyczny szef albo współpracownik podkopie zdrowie i zmniejszy szanse na premię
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Deweloperzy mieszkaniowi prężą muskuły, a działy sprzedaży zakasują rękawy
Raporty ekonomiczne
Zbrojenia czy socjal? Co naprawdę odpowiada za dziurę w finansach publicznych
Raporty ekonomiczne
Pracownicy IT są wypaleni, boją się AI. Nadchodzi era respecjalizacji, nie wszyscy przetrwają
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Rekordowy deficyt i słabe dochody. Czy rząd znowelizuje budżet?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama