Z tego artykułu dowiesz się:
- Jak sztuczna inteligencja wpływa na zatrudnienie młodych ludzi z pokolenia Z?
- Dlaczego firmy decydują się inwestować w sztuczną inteligencję zamiast w nowych pracowników?
- Jakie są przewidywania liderów biznesowych odnośnie przyszłości stanowisk pracy niższego szczebla?
- Jakie wyzwania wiążą się z balansowaniem wykorzystania AI i rozwoju siły roboczej?
Raport oparto na ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 850 liderów biznesowych ze 123 firm – od dużych międzynarodowych korporacji po małe firmy i start-upy – z ośmiu krajów: Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Francji, Australii, Chin, Japonii i Indii.
Pokolenie Z ma problem ze znalezieniem pracy z powodu coraz szerszego wykorzystania sztucznej inteligencji
Twórcy raportu dowodzą, że firmy coraz częściej inwestują w sztuczną inteligencję zamiast w nowych pracowników. Głównym powodem takiej sytuacji jest – jak wynika z odpowiedzi respondentów – zwiększenie produktywności i wydajności (61 proc.), redukcja kosztów (49 proc.) oraz uzupełnienie luk w kwalifikacjach (43 proc.).
Czytaj więcej
Naukowcy z BetterUp Labs i Stanford Social Media Lab badają wpływ treści generowanych przez AI na...
41 proc. ankietowanych liderów biznesowych przyznało, że zmniejsza zatrudnienie w swoich firmach z powodu sztucznej inteligencji. Z kolei 31 proc. oświadczyło, że w ich organizacji przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu na dane stanowisko człowieka rozważa się rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.