Aktualizacja: 30.11.2019 22:14 Publikacja: 28.11.2019 00:01
W tych placówkach, w których doświadczenia w leczeniu są dobre, pacjenci lepiej oceniają swoje zdrowie prof. Dorota Cianciara CMKP
Foto: ROBERT GARDZI?SKI
Pacjenci i ich opiekunowie czują, że w procesie leczenia ich głos nie jest uwzględniany w podejmowanych decyzjach Piotr Kuskowski Siemens Healthineers
Foto: ROBERT GARDZI?SKI
Pacjent chciałby być pod opieką od chwili postawienia diagnozy do czasu wdrożenia odpowiedniego leczenia Marzanna Bieńkowska RPP
Foto: ROBERT GARDZI?SKI
Mówi się, że przysłowiowy doktor Google jest złem, ale pacjent, który czeka na specjalistę, próbuje sobie jakoś radzić Magdalena Kołodziej Fundacja my pacjenci
Foto: ROBERT GARDZI?SKI
W trosce o pacjenta prowadzimy ciągłe rozmowy i szkolenia z kadrą (i to różnego szczebla) w zakresie umiejętności interpersonalnych Krystyna Futyma Poliklinika MSWiA Olsztyn
Foto: ROBERT GARDZI?SKI
Na kanwie własnych doświadczeń stwierdziliśmy, że trzeba organizować taką opiekę, jakiej sami oczekujemy, będąc w szpitalu Jakub Kraszewski UCK w Gdańsku
Foto: ROBERT GARDZI?SKI
Chcielibyśmy odejść od wizerunku NFZ, tego słynnego bankomatu, w stronę strażnika interesu pacjenta Paweł Kikosicki NFZ
Foto: ROBERT GARDZI?SKI
Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński
Doświadczenia pacjenta, jego opiekuna, a także koncepcja patient experience w Polsce to główne tematy debaty zorganizowanej 25 października w siedzibie „Rzeczpospolitej". Punktem wyjścia do dyskusji była diagnoza doświadczeń użytkowników systemu ochrony zdrowia, zawarta w pierwszym w Polsce raporcie badawczym stworzonym przez firmę Siemens Healthineers, „Doświadczenia pacjenta w Polsce".
W debacie udział wzięli: zastępca dyrektora Departamentu Postępowań Wyjaśniających w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta Marzanna Bieńkowska, wiceprezes zarządu Fundacji My Pacjenci Magdalena Kołodziej, prof. Dorota Cianciara z Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego, Piotr Kuskowski, szef komunikacji Siemens Healthineers, Krystyna Futyma, dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej MSWiA z Warmińsko-Mazurskim Centrum Onkologii w Olsztynie, Jakub Kraszewski, dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku, a także Paweł Kikosicki, dyrektor Departamentu Obsługi Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia. Debatę prowadziła Małgorzata Kaferska-Łysek z „Rzeczpospolitej".
Tylko w 2024 roku w Polsce przeprowadzono blisko 12 000 amputacji kończyn i aż dwa razy tyle zabiegów usunięcia...
Od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r. farmaceuci wystawili 18 736 recept na pigułkę „dzień po” w ramach programu p...
System ochrony zdrowia wymaga reformy – uważają przedsiębiorcy. Trudno jednak o wspólną wizję tego, jak powinny...
Sztuczną inteligencję wykorzystuje 13,2 proc. szpitali oraz 4,1 proc. podmiotów realizujących ambulatoryjne świa...
Przesunięcie profilaktyki na szczebel podstawowej opieki zdrowotnej może pomóc w rozwiązaniu problemu niskiego u...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas