– To wyjątkowa, tak kompleksowa strategia w kontynentalnej Europie. Dla naszej przyszłości kluczowe będzie opanowanie tzw. umiejętności miękkich i umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii – mówi radca prawny Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Izby Radców Prawnych.
Zaprezentowane w czwartek opracowanie składa się z dwóch części. W pierwszej opisano aktualny stan na rynku prawniczym i zmiany, jakie w nim nastąpiły. Nie zabrakło więc m.in. informacji o konkurencji, która wyrosła profesjonalnym pełnomocnikom. Mowa chociażby o działalności firm odszkodowawczych czy usługach świadczonych przez tzw. alternatywnych dostawców usług prawnych.
Czytaj także: Bobrowicz: Prawnik ma udzielać szybkich odpowiedzi
W drugiej części znalazły się natomiast już rekomendacje i informacje, jak powinna wyglądać budowa strategii dla indywidualnej czy małej kancelarii prawnej.
„Aby rozwijać kancelarię w zmiennym otoczeniu, warto skupić się na trzech celach: wdrożeniu przemyślanej strategii marketingowej kancelarii, wprowadzeniu zmian podnoszących jej sprawność? organizacyjną oraz podniesieniu kompetencji biznesowych" – podkreśla się w opracowaniu, które przygotował profesor Ryszard Sowiński.