Reklama

Nie powinno być żadnego nagradzania prokuratorów

Nie ma kryteriów przyznawania gratyfikacji pieniężnych prokuratorom – mówi Katarzyna Kwiatkowska, prezes Stowarzyszenia Lex Super Omnia.

Aktualizacja: 31.08.2021 13:15 Publikacja: 31.08.2021 08:13

Nie powinno być żadnego nagradzania prokuratorów

Foto: PAP/Adam Warżawa

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku przyznał właśnie rację Stowarzyszeniu Lex Super Omnia w kwestii prawa do informacji o imionach i nazwiskach oraz wysokości nagród przyznanych prokuratorom, nagrodzonym ostatnio przez przełożonych, w tym w Prokuraturze Krajowej. Po co wam te informacje?

Wbrew temu, co twierdzi PK, naszą intencją nie jest szkalowanie nagrodzonych, tylko rzetelna informacja. Nie istnieją bowiem żadne kryteria przyznawania nagród. Możemy się tylko domyślać, że dostają je prokuratorzy za konkretne prowadzone postępowania przygotowawcze. To nic innego niż działanie korupcjogenne. Jako stowarzyszenie zbieraliśmy od lat takie dane z prokuratur okręgowych i regionalnych. Wykorzystywaliśmy je w publikowanych raportach po to, by środowisko i społeczeństwo wiedziało, kto i za co jest nagradzany.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama