Reklama

Dla klientów biorących kredyt gotówkowy największe znaczenie ma wysokość RRSO

W ramach najnowszego badania Instytucja roku eksperci portalu Mojebankowanie.pl sprawdzili, jak wygląda obsługa klienta zainteresowanego kredytem gotówkowym. Okazuje się, że jej poziom jest niższy od poziomu obsługi klienta chcącego otworzyć rachunek osobisty. Spośród 15 zbadanych banków najlepiej wypadły Santander Bank Polska, Getin Bank i PKO Bank Polski.

Aktualizacja: 01.10.2019 17:23 Publikacja: 19.09.2019 14:23

Rozczarowujący wynik

Reklama
Reklama

Badanie przeprowadzono w 150 placówkach bankowych. Podczas każdej wizyty oceniano sześć głównych etapów: pierwsze wrażenie, płynność obsługi, powitanie, komfort obsługi, rozmowę z doradcą oraz zakończenie. „Najbardziej rozczarowującym obszarem była postawa sprzedażowa, w przypadku której wynik dla całego rynku wyniósł zaledwie 73%. Eksperci zwracali szczególną uwagę na propozycję złożenia wniosku (prośba o dowód osobisty), propozycję kontaktu telefonicznego ze strony doradcy po wizycie oraz wręczenie wizytówki. Biorąc pod uwagę znaczenie produktów kredytowych dla każdego banku oraz intensywność kampanii marketingowych zachęcających klientów do sprawdzenia oferty kredytowej, wynik jest rozczarowujący. Tylko Alior Bank, Getin Bank oraz Bank Pekao uzyskały 100% punktów w tym obszarze” – stwierdza dr Sebastian Łukaszewski z Mojebankowanie.pl.

Grunt to dobre szkolenie

Na jakość obsługi klienta w placówkach bankowych wpływają różne czynniki. Bardzo ważne jest to, jak szkoleni są doradcy. „Wysoka jakość obsługi klienta to przede wszystkim szkolenia i monitorowanie tej jakości. Są to zarówno szkolenia z oferty produktowej, tak żeby nowi i obecni pracownicy mieli wysoką wiedzę na ten temat, jak i szkolenia dotyczące samej obsługi, tego, w jaki sposób rozmawiać z klientami, w jaki sposób przekonywać ich do oferty i w jaki sposób odpowiadać na ich zróżnicowane potrzeby” – zauważa w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Łukasz Stolarczyk, dyrektor Biura Jakości Obsługi Klienta w Getin Noble Banku.

Zróżnicowane oczekiwania

Reklama
Reklama

Dla klienta oczywiście istotne jest to, żeby pracownik banku był uprzejmy. Jeszcze większe znaczenie ma chyba jednak to, żeby umiał zrozumiale przekazać wiedzę nt. oferowanych produktów i potrafił dobrze doradzić (czyli żeby był przygotowany merytorycznie). A do tego przydaje się znajomość oczekiwań kredytobiorców. Rzecz w tym, że są one bardzo zróżnicowane. „Najczęściej klienci interesują się ceną kredytu, najczęściej wyrażoną w RRSO. Interesuje ich też jak najniższa rata, żeby miesięczne obciążenie budżetu domowego było jak najniższe. Niektórzy są zainteresowani jak największą dostępną kwotą kredytu. Jeszcze inni chcą otrzymać kredyt jak najszybciej” – mówi Anna Drożdżewska, dyrektor Wydziału Kredytów Detalicznych w Getin Noble Banku.

Materiał przygotowany przez infoWire.pl

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama