Reklama

Jeszcze nie czas na Wschód

Załamanie eksportu do Rosji i na Ukrainę było wynikiem nie tylko konfliktu i embarga, ale przede wszystkim głębokiego spadku siły nabywczej tamtejszych konsumentów

Aktualizacja: 21.03.2016 20:58 Publikacja: 21.03.2016 20:00

Konflikt na Wschodzie coraz słabiej wpływa na polski eksport. Mimo radykalnego ograniczenia dostępności rynków Rosji i Ukrainy dla polskich producentów w styczniu łączna wartość zagranicznej sprzedaży polskich firm wyniosła 13,88 mld euro i była wyższa o 1,5 proc. niż w styczniu rok wcześniej.

Ten dobry wynik to efekt rosnącej sprzedaży w krajach rozwiniętych, zwłaszcza w Unii Europejskiej. Po części to także wynik reorientacji tych eksporterów, którzy do tej pory nastawieni byli na kierunki wschodnie. – Obserwujemy, że spora grupa przedsiębiorców, którzy przed embargiem byli mocno uzależnieni od rynków wschodnich, dość szybko zareagowała zmianą kierunków eksportowych – mówi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama