Kolumbia obiecująca dla polskich przedsiębiorców

W 2016 r. wartość polskiego eksportu do Kolumbii wyniosła 88,7 mln euro i zwiększyła się o przeszło połowę w porównaniu z rokiem poprzednim.

Aktualizacja: 20.04.2017 06:19 Publikacja: 19.04.2017 19:31

Kolumbia przyciąga nie tylko karaibskim klimatem. Sprzedaż polskich towarów skoczyła tam w ub.r. o p

Kolumbia przyciąga nie tylko karaibskim klimatem. Sprzedaż polskich towarów skoczyła tam w ub.r. o połowę, do 89 mln euro.

Foto: Fotolia

Dla polskich eksporterów poszukujących nowych możliwości ekspansji atrakcyjnym kierunkiem ma być Ameryka Łacińska, gdzie do perspektywicznych rynków – zdaniem ekspertów Banku Zachodniego WBK – należy Kolumbia.

Ten 49-milionowy kraj z 2,2-procentowym wzrostem gospodarczym za ubiegły rok znalazł się co prawda dopiero na siódmym miejscu pod względem wymiany gospodarczej Polski z innymi państwami regionu, ale według Ministerstwa Rozwoju wyżej w tym zestawieniu zwyczajowo znajdują się kraje tanich bander, z którymi wysoka wymiana wynika z remontów ich statków w polskich stoczniach.

Pozostało 85% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki