Trzeba poznać zwyczaje kontrahenta

Rośnie liczba eksporterów decydujących się wejść na dalekie, pozaeuropejskie rynki. Perspektywicznym kierunkiem ma być Ameryka Łacińska, Chiny czy kraje arabskie.

Publikacja: 16.11.2015 12:41

Trzeba poznać zwyczaje kontrahenta

Foto: Bloomberg

Mogą one przynieść znacznie wyższe zyski niż handel z krajami położonymi blisko Polski. Ale wymagają odpowiedniego przygotowania: rozpoznania popytu, przepisów prawnych, potencjalnych barier administracyjnych, a także – co szczególnie istotne – poznania różnic kulturowych.

Zdaniem Roberta Antczaka, dyrektora sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK, tym ostatnim przedsiębiorcy przygotowujący się do eksportu na nowy rynek nie zawsze poświęcają dostatecznie dużo uwagi. Tymczasem to właśnie różnice kulturowe często decydują o sukcesie albo porażce w nawiązywaniu czy rozwijaniu międzynarodowych relacji biznesowych.

Pozostało 84% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki