Trzeba poznać zwyczaje kontrahenta

Rośnie liczba eksporterów decydujących się wejść na dalekie, pozaeuropejskie rynki. Perspektywicznym kierunkiem ma być Ameryka Łacińska, Chiny czy kraje arabskie.

Publikacja: 16.11.2015 12:41

Trzeba poznać zwyczaje kontrahenta

Foto: Bloomberg

Mogą one przynieść znacznie wyższe zyski niż handel z krajami położonymi blisko Polski. Ale wymagają odpowiedniego przygotowania: rozpoznania popytu, przepisów prawnych, potencjalnych barier administracyjnych, a także – co szczególnie istotne – poznania różnic kulturowych.

Zdaniem Roberta Antczaka, dyrektora sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK, tym ostatnim przedsiębiorcy przygotowujący się do eksportu na nowy rynek nie zawsze poświęcają dostatecznie dużo uwagi. Tymczasem to właśnie różnice kulturowe często decydują o sukcesie albo porażce w nawiązywaniu czy rozwijaniu międzynarodowych relacji biznesowych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne