Reklama

Trzeba poznać zwyczaje kontrahenta

Rośnie liczba eksporterów decydujących się wejść na dalekie, pozaeuropejskie rynki. Perspektywicznym kierunkiem ma być Ameryka Łacińska, Chiny czy kraje arabskie.

Publikacja: 16.11.2015 12:41

Trzeba poznać zwyczaje kontrahenta

Foto: Bloomberg

Mogą one przynieść znacznie wyższe zyski niż handel z krajami położonymi blisko Polski. Ale wymagają odpowiedniego przygotowania: rozpoznania popytu, przepisów prawnych, potencjalnych barier administracyjnych, a także – co szczególnie istotne – poznania różnic kulturowych.

Zdaniem Roberta Antczaka, dyrektora sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK, tym ostatnim przedsiębiorcy przygotowujący się do eksportu na nowy rynek nie zawsze poświęcają dostatecznie dużo uwagi. Tymczasem to właśnie różnice kulturowe często decydują o sukcesie albo porażce w nawiązywaniu czy rozwijaniu międzynarodowych relacji biznesowych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Rekordowy Kongres Nowej Mobilności 2025: Od elektryfikacji do urbanistyki
Wydarzenia Gospodarcze
Targi Kielce: tu pokazuje się polski przemysł obronny
Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama