Reklama

Recepta na sukces poza Polską

Tylko około jednej trzeciej firm w Polsce zajmuje się eksportem.

Publikacja: 23.05.2017 19:50

Od lewej: Michał Niewiadomski („Rzeczpospolita”), Arkadiusz Krężel (Impexmetal), Wojciech Warski (So

Od lewej: Michał Niewiadomski („Rzeczpospolita”), Arkadiusz Krężel (Impexmetal), Wojciech Warski (Softex Data), Jacek Szugajew (Bank Gospodarstwa Krajowego), Janusz Władyczak, (KUKE), Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek (Konfederacja Lewiatan).

Foto: Fotorzepa/Borys Skrzyński

 

 – Wartość aktywów polskich przedsiębiorstw jest około dwa razy niższa niż europejska średnia. Polskich firm często nie stać na zapoznanie się z unijnymi regulacjami – przyznała Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan.

Jej zdaniem sporym problemem dla krajowych MŚP jest brak wiarygodnej marki, który nieraz paraliżuje eksport.

– Przybywa rynków, na których polscy eksporterzy próbują działać – szacował Jacek Szugajew, dyrektor zarządzający w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Reklama
Reklama

– Oprócz typowego wspierania eksporterów instrumentami, które są też dostępne w bankach komercyjnych, staramy się o umowy z rządami obcych państw, jednak tylko i wyłącznie, jeśli te środki zostaną wykorzystane do programów związanych z eksportem polskich towarów i usług – stwierdził Szugajew.

Wojciech Warski, prezes Softex Data zwrócił uwagę, że polskich eksporterów wstrzymuje rynek pracownika w kraju. PAAN

Patronat Rzeczpospolitej
Odporny transport wyzwaniem dla integracji i rozwoju
Patronat Rzeczpospolitej
Kluczowa ciągłość działania infrastruktury krytycznej
Wydarzenia Gospodarcze
Inwestycje: Polska między optymizmem a wyzwaniami
Wydarzenia Gospodarcze
Nowa przestrzeń dialogu o zdrowiu najmłodszych: debiut Forum Zdrowia Dzieci w Katowicach
Wydarzenia Gospodarcze
Sama emerytura nie zapewni spokojnej starości
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama