Z ubezpieczeń mogą skorzystać klienci indywidualni i firmy. To kolejny bank, który nawiązał współpracę z ubezpieczycielem, po Getin Noble Bank, BGŻ i BPH. Od pewnego czasu polisy Link4 są też dostępne w placówkach InPost. - Zależy nam na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań, także w zakresie form dotarcia do klientów. We współpracy z Idea Bank widzimy duże możliwości rozwoju naszych ubezpieczeń komunikacyjnych – mówi Marcin Niewiadomski, członek zarządu Link4.

Strategia rozwoju innych poza typowym directem (telefon i Internet) form sprzedaży to strategia, którą specjalizujące się w tym modelu biznesowym firmy musiały przyjąć na polskim rynku. Wbrew pierwotnym oczekiwaniom, model direct nie przyjął się bowiem u nas tak dobrze, jak na innych rynkach. Można to tłumaczyć większym niż wśród innych narodowości przywiązaniem do bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą i potrzeby osobistego doradztwa.

Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń w ubiegłym roku sprzedaż polis poprzez kanał direct warta była blisko 1,2 mld zł, o ponad 10 proc. więcej niż w 2011 r.