Obie spółki wypracowały na koniec marca zysk netto w wysokości odpowiednio 69 mln zł i 10 mln zł. Wynik techniczny na poziomie prawie 41 mln zł jest ponad dwukrotnie lepszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. - Dobre wyniki osiągnięte w I kwartale 2014 r. przez spółkę majątkową są efektem zmian wdrożonych w ostatnich miesiącach w obszarze produktów i sprzedaży - komentuje Jarosław Parkot, prezes Warty. – Na początku roku wprowadziliśmy zupełnie nową ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych. Uwzględnia ona różne potrzeby klientów marek HDI i Warty. Zgodnie z tym założeniem zmodyfikowane zostały też ubezpieczenia mieszkaniowe oraz dla małych i średnich firm.

Parkot podkreśla, że dzięki temu firma ma ofertę dla każdego Polaka. Zaś agenci posiadają w swoim portfelu zarówno ubezpieczenia marki HDI, jak i Warty. – To dzięki naszej szerokiej ofercie osiągnęliśmy świetne wyniki sprzedażowe mimo, że ostra konkurencja cenowa wciąż trwa – zaznacza prezes. Sukcesów spodziewa się też w dalszej części roku.

Spółka życiowa Warty zebrała niespełna 221 mln zł składek, podczas gdy w roku poprzedzającym było to 437,5 mln zł. Stabilnie rozwijają się ubezpieczenia ze składką regularną (102 proc. dynamiki) oraz ubezpieczenia grupowe (107 proc. dynamiki).

- W ubezpieczeniach na życie mamy zupełnie nową ofertę. Cały czas pracujemy nad rozwojem sieci dystrybucji np. przez zachęcanie agentów majątkowych do sprzedaży ubezpieczeń na życie – zapewnia Parkot. - W ostatnim czasie ułatwiliśmy im pracę, wprowadzając wszystkie rodzaje ubezpieczeń do jednego systemu sprzedażowego.

W I kwartale 2014 r. Warta Życie wypracowała wynik techniczny w wysokości 13 mln zł, zaś wynik finansowy netto wyniósł ponad 10 mln zł. Prezes Warty zapowiada też dalszy rozwój współpracy z bankami – tak obecnymi partnerami, jak i nowo pozyskanymi.