Firma zachęca klientów do skorzystania ze swoich usług hasłami: „o 70 proc. wyższe odszkodowania niż u konkurencji" oraz "97,7 proc. wygranych spraw".
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że takie praktyki naruszają zbiorowe interesy konsumentów. UOKIK stwierdził, że podane wartości zostały obliczone na podstawie nierzetelnych danych.
Mimo nałożonej kary, kancelaria nadal posługuje się na swojej stronie niedozwolonymi sloganami. Wcześniej próbowała przekonać UOKiK, że dane mówiące o 97,7 proc. wygranych spraw, są rzetelne. W statystykach bowiem nie uwzględniła postępowań przedsądowych. - Spółka nie dysponuje na tym etapie żadnym narzędziem bezpośredniej presji prawnej, ani nie ma bezpośredniego wpływu na autonomiczną decyzje odpowiedzialnego za szkodę – uzasadniała ten fakt.
Urząd jednak nie przyjął tej argumentacji, tym bardziej, że zdecydowana mniejszość spraw prowadzonych przez Auxilię trafia na drogę postępowania sądowego. W decyzji podkreślano też, że zakłady ubezpieczeń są raczej skłonne odmawiać wypłaty odszkodowania lub zaniżać jego wysokość, a postępowanie może mieć charakter sporny również na etapie przedsądowym.
Prezes UOKiK uznał też, że sposób doboru danych był nierzetelny, były one nieaktualne, a zakres podmiotowy pojęcia "konkurencja" został ograniczony w nieuzasadniony sposób. Stąd slogan – 70 proc. wyższe odszkodowanie niż u konkurencji.