Dane o bezpieczeństwie w przestworzach przedstawiono w trakcie warsztatów „Bezpieczny lot zaczyna się na ziemi", organizowanych przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, Instytut Lotnictwa i DZ Consulting.
Zdarzeń w lotnictwie jest mniej niż w ruchu drogowym, nie mniej jednak jeśli już coś się wydarzy, są to z reguły wypadki szeroko nagłaśniane. I tak jesienią ubiegłego roku światową opinią publiczną wstrząsnęły m.in. informacje o katastrofie prywatnego odrzutowca Christophe'a de Margerie, szefa francuskiego koncernu petrochemicznego Total, który zginął na moskiewskim lotnisku Wnukowo. Nadal trwają poszukiwania zaginionego w ubiegłym roku samolotu boeing 777 linii Malaysia Airlines. Niedawno miała miejsce katastrofa samolotu pasażerskiego linii TransAsia Airways, który wkrótce po starcie wpadł do rzeki. W zeszłym tygodniu w wypadku lotniczym ranny został Harrison Ford. Pilotował on mały zabytkowy samolot, który rozbił się na polu golfowym w Los Angeles. Wczoraj w Argentynie podczas zderzenia dwóch śmigłowców zginęło dziesięć osób, w tym francuscy olimpijczycy.
- Bezpieczeństwo w lotnictwie, w tym także w lotnictwie ogólnym, pełni bardzo ważną rolę, zwłaszcza w świetle rosnącej liczby zarejestrowanych w Polsce samolotów i śmigłowców, która wynika m.in. ze wzrostu zamożności polskiego społeczeństwa – przekonują przedstawiciele AIG.
- Zgodnie z danymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w naszym kraju już blisko 1200 samolotów i prawie 200 helikopterów należy do osób prywatnych. Potrzeby klientów z branży lotniczej są bardzo zróżnicowane i za każdym razem należy dostosować do nich zakres ubezpieczeń.
Jak wiadomo statki powietrzne mogą być wykorzystywane w różnych celach – biznesowych, turystycznych, czy też sportowych, wyczynowych lub rekreacyjnych. Bezpieczeństwo lotów jest bardzo istotnym zagadnieniem m.in. dla aeroklubów, w obrębie których funkcjonować może wiele sekcji, odpowiadających poszczególnym dyscyplinom podniebnych sportów (np. samolotowa, spadochronowa, balonowa czy szybowcowa). O ubezpieczeniu powinny pamiętać także ośrodki szkoleniowe, które są zobowiązane do tego, by zagwarantować bezpieczeństwo realizowanych lotów.