MetLife lepiej niż rynek

2,1 mld złotych zebrało w ubiegłym roku MetLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie i Reasekuracji

Publikacja: 07.04.2015 12:50

MetLife lepiej niż rynek

Foto: Fotorzepa/Bartek Sadowski

Tym samym odnotowało wzrost przypisu składki w porównaniu z 2013 rokiem o 6,3 proc. Dodajmy, że dla całego rynku przypis ten spadł o ponad 8 proc.

Według danych za ubiegły rok spółka zajmuje 3. pozycję na rynku ubezpieczeń na życie, awansując z 6. miejsca w 2013 r. Zysk netto MetLife TUnŻiR w 2014 r. wyniósł 351 mln złotych.

Łukasz Kalinowski, prezes zarządu i dyrektor generalny MetLife TUnŻiR tłumaczy w komentarzu do ubiegłorocznych wyników, że spadek składki na rynku ubezpieczeń na życie spowodowany był ograniczeniem sprzedaży lub całkowitym wycofaniem się wielu ubezpieczycieli z oferowania polis o charakterze inwestycyjnym sprzedawanych w placówkach bankowych. Zaznacza, że na obniżenie atrakcyjności takich form oszczędzania wpłynął zarówno spadek stóp procentowych jak i likwidacja pewnych ulg podatkowych. Przypomina przy tym, że pod wpływem działań informacyjnych prowadzonych przez Rzecznika Ubezpieczonych, UOKiK i KNF klienci baczniej zaczęli przyglądać się takim produktom i ich dopasowywaniu do swoich rzeczywistych potrzeb, co dodatkowo mogło obniżyć sprzedaż. W pozostałych segmentach rynku, przede wszystkim w ubezpieczeniach ochronnych, nastąpiło polepszenie koniunktury i wyraźny trend wzrostowy. - Przykładem tego może być ponad 6 proc. wzrost składki w MetLife i zysk netto w wysokości 351 mln złotych, które plasują nas na 3. pozycji wśród ubezpieczycieli na życie zarówno pod względem przypisu składki brutto, jak i zysku – wyjaśnia prezes.

Podsumowując cały ubiegły rok przypomniał, że od roku 2014 spółka posługuje się marką MetLife, za którą stoją takie wartości jak: szacunek i troska o klientów, doskonalenie standardów działania, proponowanie klientom rozwiązań w oparciu o ich potrzeby oraz otwartość na nowości i różnorodność. Jesienią rozpoczęła się kampania reklamowa firmy pod hasłem „Rozwijamy się dla Ciebie od ponad 145 lat". Celem kampanii jest zbudowanie świadomości marki oraz przedstawienie wizerunku MetLife jako wiodącej, globalnej firmy oferującej ubezpieczenia, emerytury i inwestycje.

Kalinowski podkreśla, że oferta ubezpieczeniowa firmy oparta jest w całości na potrzebach klientów. W 2014 roku spółka wprowadziła nowe flagowe produkty do swojej oferty. Bezpieczne Dziecko to indywidualne ubezpieczenie na życie dedykowane dla dzieci, stworzone we współpracy z rodzicami. Produkt ten zapewnia finansowe wsparcie w przypadku takich zdarzeń jak złamania i oparzenia wskutek nieszczęśliwego wypadku, pobyt w szpitalu i operacja oraz choroba lub trwałe inwalidztwo wskutek nieszczęśliwego wypadku. MetLife Invest, czyli indywidualne ubezpieczenie na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, to produkt, który daje możliwość m.in. skorzystania z prowadzonego bez opłaty administracyjnej rachunku dodatkowego. Rachunek ten pozwala dodatkowo inwestować doraźne wpłaty. Dzięki elastycznej konstrukcji produktu, klienci mogą dowolnie poszerzać oferowaną ochronę.

W ubiegłym roku firma MetLife zaprezentowała wyniki badania Employee Benefit Trends Study (EBTS), które od 12. lat prowadzone jest w Stanach Zjednoczonych i powielane na innych rynkach. Jest to analiza ważnych aspektów związanych ze świadczeniami pozapłacowymi oraz zmieniających się trendów w tym zakresie na całym świecie. Zeszłoroczną edycją badania po raz pierwszy w historii zostali objęci również polscy pracodawcy i pracownicy.

Z wyników badania wynika, że 49 proc. pracowników zatrudnionych w firmach międzynarodowych podkreśla, że ulepszone benefity pracownicze i plany emerytalne zachęciłyby ich do pozostania z obecnym pracodawcą. Te wskazania są jeszcze wyższe w przypadku osób zatrudnionych w firmach krajowych – gdzie aż 62 proc. badanych uważa ten czynnik za decydujący.

Tym samym odnotowało wzrost przypisu składki w porównaniu z 2013 rokiem o 6,3 proc. Dodajmy, że dla całego rynku przypis ten spadł o ponad 8 proc.

Według danych za ubiegły rok spółka zajmuje 3. pozycję na rynku ubezpieczeń na życie, awansując z 6. miejsca w 2013 r. Zysk netto MetLife TUnŻiR w 2014 r. wyniósł 351 mln złotych.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Drożeją polisy na zdrowie i abonamenty medyczne
Ubezpieczenia
Roszady w największym polskim ubezpieczycielu. Były szef mBanku na czele PZU Życie
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty