Więcej podróżujemy, więcej chorujemy

Polisy turystyczne to jeden z najdynamiczniej rosnących segmentów sektora ubezpieczeniowego.

Publikacja: 11.05.2015 22:14

Polis turystycznych sprzedaje się z roku na rok coraz więcej. To jedna z najdynamiczniej rozwijający

Polis turystycznych sprzedaje się z roku na rok coraz więcej. To jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi sektora ubezpieczeniowego.

Foto: Fotorzepa/Kuba Kamiński

– Zaraz po zakończeniu sezonu narciarskiego Polacy kupują ubezpieczenia na majowe weekendy – wyjaśnia Piotr Ruszowski z Mondial Assistance. – Powodów tego stanu rzeczy z pewnością jest kilka. Być może najbardziej prozaiczny jest taki, że „równamy do góry", do standardów bardziej dojrzałych konsumencko rynków zachodniej Europy. Przeciętny Niemiec czy Francuz nie rusza się na wakacje bez ubezpieczenia turystycznego, a w razie potrzeby nie waha się go użyć. Od maja do sierpnia sprzedajemy ok. 35–40 proc. wszystkich polis turystycznych, najwięcej w lipcu – mówi Ruszowski

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ubezpieczenia
Solidny początek roku PZU. Zysk mocno w górę. Rośnie sprzedaż polis
Ubezpieczenia
Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków