Silniki GE w B787-10 do przetestowania

Boeing zakończył testowanie silników Rolls-Royce w samolocie B787-10 Dreamliner, który uzyskał certyfikat żeglowności FAA, ale musi sprawdzić jeszcze, jak zachowują się silniki General Electric

Publikacja: 25.01.2018 09:04

Silniki GE w B787-10 do przetestowania

Foto: materiały prasowe

- Zakończyliśmy wszystkie testy z silnikami RR wymagane przed pierwszą dostawą dla Singapore Airlines — poinformował główny inżynier programu B787, Bob Whiittington — ale trzeba będzie jeszcze wykonać trochę testów samolotów napędzanych silnikami GE.

95 proc. elementów największej wersji Dreamlinera jest takie same jak w samolocie średniej wielkości B787-9. Różnice dotyczą systemu kontroli środowiska, jest większy, bo sam samolot jest dłuższy i zabiera więcej pasażerów, oraz podwozia — poinformował Whittington. Pierwszy Dreamliner, najmniejszy B787-8 ma 80 proc. elementów wspólnych z B787-10, ale sprzedaje się gorzej i Boeing zastanawia się nad przystąpieniem do prac nad „nowym samolotem średniej wielkości NMSA" na 220-260 miejsc, plasującym się między B737 i B787-8.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem