KLM dyskryminowało Koreańczyków? Przeprasza za notkę na drzwiach toalety

Notka na drzwiach toalety wzbudziła oburzenie w Korei Południowej. Pasażerów informowano, że toaleta jest zamknięta.

Aktualizacja: 15.02.2020 08:52 Publikacja: 14.02.2020 11:22

KLM dyskryminowało Koreańczyków? Przeprasza za notkę na drzwiach toalety

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze KLM przeprosiły w piątek publicznie za notkę umieszczoną na drzwiach toalety w samolocie lecącym niedawno z Amsterdamu do Seulu. Treść napisanej po koreańsku notki informowała, że „toaleta jest tylko dla członków załogi".

Informacja na drzwiach toalety wzbudziła wielkie oburzenie w Korei oraz oskarżenia o dyskryminację Koreańczyków. Pierwotnie ręcznie napisana notka zawierała bowiem treść tylko po koreańsku. Według relacji pasażerów zamknięcie toalety w czasie dziesięciogodzinnego lotu załoga samolotu tłumaczyła epidemią koronawirusa.

Na koreańskim Twitterze popularność natychmiast zdobył hasztag „BoycottKLM", a Koreańczycy ostro krytykowali przewoźnika.

- Drogie KLM, dziś jasno pokazaliście, że dyskryminujecie ze względów rasowych. Koronawirus był tylko wymówką. Jesteście winni mojemu przyjacielowi i Korei WIELKIE przeprosiny – napisał jeden z koreańskich użytkowników Twittera cytowany przez Reuters.

Przewoźnik zarzeka się, że w późniejszym czasie, po skargach pasażerów, dopisano taką samą informację po angielsku, a załoga tłumaczyła brak anglojęzycznej treści niedopatrzeniem. Linia poinformowała także, że rezerwowanie toalet tylko dla załogi nie jest elementem polityki firmy.

- To był ludzki błąd i traktujemy sprawę poważnie. Przepraszamy, że było to postrzegane jako dyskryminacja, co w żadnym wypadku nie było intencją załogi – powiedział Guillaume Glass, regionalny dyrektor Air France-KLM.

Sprawa notki na drzwiach toalety zdążyła stać się bardzo poważna, nim doszło do przeprosin. W środę ministerstwo transportu Korei Południowej ostrzegło KLM, że może zastosować postępowanie antydyskryminacyjne oraz wezwało przewoźnika, by upewnił się, że takie przypadki się więcej nie zdarzą.

Jak informuje Reuters, oficjalne przeprosiny z powodu incydentu, złożyła na ręce ministra transportu Kim Hyun-mee ambasadorka Niderlandów Joanne Doornewaard.

Linie lotnicze KLM przeprosiły w piątek publicznie za notkę umieszczoną na drzwiach toalety w samolocie lecącym niedawno z Amsterdamu do Seulu. Treść napisanej po koreańsku notki informowała, że „toaleta jest tylko dla członków załogi".

Informacja na drzwiach toalety wzbudziła wielkie oburzenie w Korei oraz oskarżenia o dyskryminację Koreańczyków. Pierwotnie ręcznie napisana notka zawierała bowiem treść tylko po koreańsku. Według relacji pasażerów zamknięcie toalety w czasie dziesięciogodzinnego lotu załoga samolotu tłumaczyła epidemią koronawirusa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił