Reklama

Bombardier bez samolotów cywilnych

Kanadyjski producent taboru szynowego i samolotów sprzedał nierentowny dział samolotów cywilnych, który miał mu zapewnić pomyślność, a doprowadził na skraj bankructwa.

Aktualizacja: 16.02.2020 11:34 Publikacja: 16.02.2020 11:32

Bombardier bez samolotów cywilnych

Foto: Bloomberg

Bombardier sprzedał mniejszościowy udział 33,5 proc. w programie A220 o wcześniejszej nazwie CSeries Airbusowi za 600 mln dolarów i zapowiedział odpis 1,6 mld. Ta transakcja daje Airbusowi udział 75 proc. w programie A220, władze prowincji Quebec będą mieć 25 proc. a Bombardier uniknie dzięki niej dalszych inwestycji kapitałowych ok. 700 mln dolarów. Zmiana struktury własności pozwoli zachować ponad 3,3 tys. miejsc pracy w Quebecu.

Władze prowincji uratowały w 2015 r. od bankructwa firmę z Montrealu inwestując miliard dolarów i oświadczyły, że więcej nie dadzą. Minister gospodarki prowincji Pierre Fitzgibbon poinformował teraz, że Airbus odkupi od nich te 25 proc. 1 stycznia 2026. Rząd centralny jest z kolei pewien, że pożyczka z 2017 r. 372 mln dolarów kanadyjskich (280,59 mln USD) zostanie spłacona, choć nie wiadomo jeszcze przez kogo, Bombardiera czy Airbusa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama