Państwowy operator obsłużył w tym okresie o 21 proc. więcej paczek niż w tym samym tygodniu 2013 roku. - Okres przedświąteczny to każdego roku czas, kiedy Poczta Polska obsługuje większy niż w pozostałych okresach wolumen przesyłek. - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej (PP), odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Jak podkreśla, wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie ich o wiele więcej niż w latach ubiegłych. - Poczta Polska, jako partner obsługujący ponad 60 proc. e-sklepów dysponuje własnymi danymi, które pozwalają precyzyjnie przedstawić czy, jak dużo oraz kiedy kupujemy w sieci. Możemy też prezentować tendencje, które obserwujemy na rynku e-zakupów - mówi Janusz Wojtas.

Okres przedświąteczny to czas wzmożonej pracy zarówno dla wirtualnych sprzedawców jak i dla rynku przesyłek pocztowych. Najnowszy raport instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia pokazuje, że ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez internet, a jedynie 17 proc. wyklucza taką możliwość. Ponad 70 proc. klientów e-sklepów wybierze Pocztę Polską jako dostawcę przesyłek z prezentami.