Zamówienia australijskiego Qantas i izraelskiego El Al oznaczają, że 59 linii lotniczych i firm leasingowych czeka na najnowszą wersję Dreamlinera.
Kontrakt z Qantasem był pod znakiem zapytania od czasu anulowania w 2012 r. w związku ze stratami finansowymi przez australijskiego przewoźnika kupna 35 wydłużonych samolotów B787-9. Wówczas podtrzymał kupno 15 mniejszych B787-8 dla swej filii Jetstar Airways. W sierpniu Qantas ogłosił, że zamierza korzystać z większych samolotów w przygotowywanej nowej flocie. Teraz potwierdził zamówienie pięciu B787-9 o wartości 1,3 mld dolarów i zamienił zamówione wcześniej trzy 787-8 dla Jetstara na trzy 787-9.
El Al zamówił dziewięć B787, w tym potwierdził kupno trzech 787-9. Kontrakt o wartości ponad 2,2 mld dolarów jest najnowszym tego przewoźnika i potwierdza jego przywiązanie wyłącznie do samolotów amerykańskich. Izraelczycy podali, że zamierzają też wynająć sześć dalszych B787w ramach planu zwiększania mocy przewozowych. Pozostałe wersje zamówienia El Al zostaną ustalone na etapie finalizowania kontraktu (wpłacania zaliczki) — wyjaśnił Boeing.