Aktualizacja: 28.01.2016 17:17 Publikacja: 28.01.2016 17:17
Na 16 kilometrach zostaną przebudowane tory, sieć trakcyjna, urządzenia kierowania ruchem, a także 11 wiaduktów kolejowych i 3 wiadukty drogowe. Zmiana obejmie również przejazdy kolejowe, a dzięki dodatkowym zabezpieczeniom poprawi się poziom bezpieczeństwa.
Linia pomiędzy Katowicami a Krakowem to jedna z największych inwestycyjnych wpadek PLK. Ta strategiczna trasa leży na międzynarodowym korytarzu E 30 prowadzącym od Dolnego Śląska przez Górny Śląsk, Małopolskę po Podkarpacie. Jej modernizacja rozpoczęła się jeszcze w 2011 roku i miała zakończyć w połowie 2014 roku. Wkrótce inwestycje zaczęły hamować przeszkody: powstanie obszaru chronionego Natura 2000, wpisanie części obiektów na listę zabytków, wreszcie plajty podwykonawców. Na odcinku z Krakowa do Krzeszowic prace stanęły po upadłości Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, które było liderem konsorcjum odpowiedzialnym za ten fragment. W rezultacie kolej straciła część unijnego dofinansowania, które zostało przesunięte na przedsięwzięcia w innych branżach.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas