Reklama

Dorohusk odblokowany, ale inne przejścia stoją

Przewoźnicy chcą, by puste TIR-y z Ukrainy wjeżdżały tylko za zezwoleniami. Konieczne jest także zniesienie po stronie ukraińskiej e-kolejki.

Publikacja: 13.12.2023 03:00

Przewoźnicy chcą, by puste TIR-y z Ukrainy wjeżdżały tylko za zezwoleniami

Rafał Merkel

Przewoźnicy chcą, by puste TIR-y z Ukrainy wjeżdżały tylko za zezwoleniami

Foto: Rafał Merkel

Premier Donald Tusk zapowiedział w exposé zakończenie blokady na polsko-ukraińskiej granicy. Federacja Ukraińskich Pracodawców wyliczyła straty na ponad 100 mln dol. O zniesienie blokady walczą również ukraińscy przewoźnicy, których ciężarówki, podobnie jak polskie, stoją w kolejkach.

Straty ponoszą także polscy przewoźnicy, którzy tracą unijny rynek na rzecz ukraińskiej konkurencji, której 60 tys. TIR-ów w ruchu międzynarodowym masowo wjeżdża na pusto do Polski, aby przez tygodnie wykonywać przewozy na unijnym rynku. Potencjalna wartość tych usług może sięgać 7 mld zł w skali roku. Polscy przedsiębiorcy szacują, że ukraińscy przewoźnicy, którzy nie podlegają unijnym regulacjom, mają miesięczne koszty od TIR-a o 3–5 tys. euro mniejsze od polskich.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama