Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 17.09.2025 06:58 Publikacja: 13.12.2023 03:00
Rafał Merkel
Przewoźnicy chcą, by puste TIR-y z Ukrainy wjeżdżały tylko za zezwoleniami
Foto: Rafał Merkel
Premier Donald Tusk zapowiedział w exposé zakończenie blokady na polsko-ukraińskiej granicy. Federacja Ukraińskich Pracodawców wyliczyła straty na ponad 100 mln dol. O zniesienie blokady walczą również ukraińscy przewoźnicy, których ciężarówki, podobnie jak polskie, stoją w kolejkach.
Straty ponoszą także polscy przewoźnicy, którzy tracą unijny rynek na rzecz ukraińskiej konkurencji, której 60 tys. TIR-ów w ruchu międzynarodowym masowo wjeżdża na pusto do Polski, aby przez tygodnie wykonywać przewozy na unijnym rynku. Potencjalna wartość tych usług może sięgać 7 mld zł w skali roku. Polscy przedsiębiorcy szacują, że ukraińscy przewoźnicy, którzy nie podlegają unijnym regulacjom, mają miesięczne koszty od TIR-a o 3–5 tys. euro mniejsze od polskich.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Niemiecka Grupa Lufthansy zaczyna potężną reorganizację. Mniej samodzielności dla przejętych linii. Zmiany zos...
Białorusini jako sukces komunikują zdjęcie amerykańskich sankcji na swojego narodowego przewoźnika - Belavię. To...
Boeing 737 MAX, który przyleciał do na krakowskie lotnisko Balice wypadł z pasa. Zatrzymał się na pasie zieleni....
Rosyjskiemu reżimowi udało się zarejestrować w Norwegii firmę ubezpieczeniową, która wystawiła fałszywe dokument...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas