Reklama

Kolej podstawia więcej pociągów i szykuje promocje na wakacje

Lato jest dla spółek kolejowych okazją do poprawienia wyników. Czerwiec już zaczął przynosić frekwencyjne rekordy: w czasie długiego weekendu PKP InterCity sprzedało ponad milion biletów.

Aktualizacja: 27.06.2023 06:25 Publikacja: 27.06.2023 03:00

W wakacyjnym wyścigu o pasażera biorą udział nie tylko PKP InterCity i Polregio, ale także samorządo

W wakacyjnym wyścigu o pasażera biorą udział nie tylko PKP InterCity i Polregio, ale także samorządowe spółki kolejowe, które wypuściły na tory nowe składy

Foto: BARTłOMIEJ BANASZAK

Kolej chce zaoferować więcej na wakacje: podstawia dodatkowe składy, skraca czasy podróży, uruchamia połączenia na zamkniętych przez lata lokalnych liniach. Z początkiem wakacji przybyło pociągów na trasach prowadzących nad morze i w góry, a nowe relacje przygotowali zarówno przewoźnicy regionalni, jak i PKP InterCity. Tylko ten ostatni przewoźnik ma uruchamiać w okresie wakacyjnym średnio 436 pociągów – o 11 więcej niż w ostatnim roku przed pandemią, która zdewastowała rynek pasażerskich przewozów kolejowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama