Reklama

Kolej podstawia więcej pociągów i szykuje promocje na wakacje

Lato jest dla spółek kolejowych okazją do poprawienia wyników. Czerwiec już zaczął przynosić frekwencyjne rekordy: w czasie długiego weekendu PKP InterCity sprzedało ponad milion biletów.

Aktualizacja: 27.06.2023 06:25 Publikacja: 27.06.2023 03:00

W wakacyjnym wyścigu o pasażera biorą udział nie tylko PKP InterCity i Polregio, ale także samorządo

W wakacyjnym wyścigu o pasażera biorą udział nie tylko PKP InterCity i Polregio, ale także samorządowe spółki kolejowe, które wypuściły na tory nowe składy

Foto: BARTłOMIEJ BANASZAK

Kolej chce zaoferować więcej na wakacje: podstawia dodatkowe składy, skraca czasy podróży, uruchamia połączenia na zamkniętych przez lata lokalnych liniach. Z początkiem wakacji przybyło pociągów na trasach prowadzących nad morze i w góry, a nowe relacje przygotowali zarówno przewoźnicy regionalni, jak i PKP InterCity. Tylko ten ostatni przewoźnik ma uruchamiać w okresie wakacyjnym średnio 436 pociągów – o 11 więcej niż w ostatnim roku przed pandemią, która zdewastowała rynek pasażerskich przewozów kolejowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Reklama
Reklama