Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak sprawić, by bilety kolejowe były tańsze

Kolej, chcąc utrzymać konkurencyjność wobec samochodów, musi odpowiedzieć na plany likwidacji opłat za autostrady.

Publikacja: 22.05.2023 03:00

Jak sprawić, by bilety kolejowe były tańsze

Foto: Adobe Stock

Obok tańszych biletów podróżnych do pociągów jeszcze skuteczniej przyciągałaby lepsza organizacja funkcjonowania kolei. – W konkurencyjności między koleją a pociągami problemem jest nie tylko cena, ale brak połączeń lub obawa, że pociąg się spóźni – mówi Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej. Jego zdaniem obniżka cen biletów nie jest tu krytycznym elementem. Eksperci branży wskazują na małą liczbę pociągów, fatalną organizację prac remontowych na torach dezorganizujących ruch, niepotrzebne inwestycje pochłaniające setki milionów złotych, mogących np. wesprzeć wymianę taboru. A także brak otwarcia rynku. – Na torach potrzebna jest konkurencja – podkreśla Michał Beim, ekspert Instytutu Sobieskiego, były członek zarządu PKP SA.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama