- Dostawa tych autobusów zbiegnie się z dostarczeniem 20 autobusów elektrycznych: 17 długich i trzech krótkich, także od firmy Solaris. Po tych zakupach w lipcu przyszłego roku 80 proc. taboru krakowskiego MPK będzie taborem ekologicznym. Podejrzewam, że takiego wskaźnika nie będzie miała w tym czasie żadna inna polska aglomeracja - mówił prezes MPK SA w Krakowie Rafał Świerczyński.
Dodał, że za kilka miesięcy po centrum miasta będą jeździć niemal wyłącznie autobusy ekologiczne: z silnikami Euro 5 i 6, hybrydy i pojazdy elektryczne. "Nadal celem strategicznym MPK jest do 2020 r. wymiana taboru w stu procentach na ekologiczny" – powiedział Świerczyński.
Przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego 77 autobusów przegubowych z silnikami Euro 6 wygrało konsorcjum Solaris Bus&Coach SA w konsorcjum z PKO Leasing SA. Cena pojazdów to 120,8 mln zł netto.
Jak podkreśliła prezes Solaris Bus&Coach Solange Olszewska, 77 niskopodłogowych, przegubowych pojazdów, które trafią do Krakowa, zostało zaprojektowanych nowocześnie.
- Myślę, że pasażerowie i ci, którzy będą nimi jeździć będą bardzo zadowoleni – mówiła.