Nowe połączenia zyskują przede wszystkim Wrocław, Poznań, Gdańsk, Kraków i Bydgoszcz, ale także Lublin. Na tych lotniskach dotychczas dominowały linie niskokosztowe. Teraz się to zmienia. Do rywalizacji stanęły nie tylko Lufthansa i LOT (który po restrukturyzacji powoli wraca do regionów), ale także Swiss, Air Berlin oraz KLM.
Niemiecka Lufthansa, korzystając z rosnącego popytu, dołoży w Poznaniu, Wrocławiu i Bydgoszczy trzecie, a nawet i czwarte połączenie dziennie do swoich centrów przesiadkowych w Monachium i Frankfurcie. Godziny lotów zostały zaplanowane tak, aby mieszkańcy tych miast zdążali na poranny szczyt przesiadkowy we Frankfurcie oraz Monachium i mogli lecieć dalej.
– Wprowadzenie dodatkowych połączeń jest odpowiedzią na duże zainteresowanie, jakim rejsy Lufthansy cieszą się w polskich portach regionalnych. W okresie od stycznia do maja tego roku odnotowaliśmy wyraźny wzrost liczby pasażerów na trasach Polska–Niemcy – mówi „Rzeczpospolitej" Frank Wagner, przedstawiciel Grupy Lufthansa w Polsce. – We Wrocławiu ten wzrost wyniósł dla nas 5,3 proc., w Poznaniu 6,5 proc., a w Bydgoszczy nawet 35,2 proc. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy odpowiadać na potrzeby polskich pasażerów, zapewniając elastyczne możliwości podróżowania i szybkich przesiadek do miast docelowych na całym świecie – podkreśla przedstawiciel Lufthansy.
Komórka analityków
Nowe rejsy niemieckiego przewoźnika do Frankfurtu i Monachium zapowiadał kilka tygodni temu Peter Pullem, szef Lufthansy na Europę Środkową i Południową. – Latamy w tej chwili do ośmiu miast w Polsce, a połowa ruchu pochodzi właśnie z portów regionalnych. Nasza strategia polega na dokładaniu dodatkowych rejsów na już istniejących trasach, a nie otwieraniu nowych – mówił Peter Pullem.
Niemiecka linia ma rosnący udział w dochodowym ruchu biznesowym w ramach programu Partner Benefit Plus, bo do perfekcji opanowała system zachęt dla firm, by korzystały właśnie z jej oferty. Peter Pullem przyznaje, że w firmie działa specjalna komórka, która analizuje potencjał konkretnych połączeń. Duże zainteresowanie wzbudziła np. majowa wizyta prezydenta Andrzeja Dudy w Etiopii, bo wiadomo, że wizyty oficjalne są impulsem dla biznesu. Dlatego Lufthansa przygotowuje ofertę na loty polskich przedsiębiorców przez Monachium do Addis Abeby.