Aktualizacja: 12.05.2025 01:44 Publikacja: 12.01.2022 14:22
Foto: Fot. materiały prasowe
Chodzi o rejsy „widmo” , czyli z kilkoma pasażerami na pokładzie bądź wręcz na pusto. Lufthansa właśnie poinformowała, że musi wykonać przynajmniej 18 tysięcy takich lotów, aby móc utrzymać swoje sloty (działki czasowe startów i lądowania). Niemiecki przewoźnik narzeka, że jest to nie tylko ogromnie kosztowne, jak i szkodzi środowisku.
Według ustaleń z Komisją Europejską, w sezonie zimowym 2021/2022 linie lotnicze w UE mają wykorzystać przynajmniej 50 proc. przyznanych im slotów, aby je utrzymać i zapewnić sobie normalne operowanie w lepszych czasach, które powinny nastać już w tegorocznym sezonie letnim, czyli od końca marca 2022. Takie rozwiązanie zaakceptowała już organizacja lotnisk Airport Council International. Dla portów lotniczych mniej lotów i mniej pasażerów to zapowiedź kolejnych kłopotów finansowych. A lotniska otrzymały od rządów znacznie mniejsze środki pomocowe niż to, co wypłacono liniom lotniczym.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas