Kontenery w ruchu

Unia dofinansuje budowę terminali i zakup taboru do przewozu kontenerów kwotą 1,1 mld zł. Minimum drugie tyle firmy dołożą z własnej kasy.

Publikacja: 18.11.2018 20:00

Kontenery w ruchu

Foto: Adobe Stock

Transport intermodalny, czyli przewóz realizowany przy wykorzystaniu co najmniej dwóch środków transportu (najczęściej dotyczy kontenerów), rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie. O ile w 2010 r. kwartalnie przewożono w ten sposób około 1 mln ton ładunków, o tyle w tym roku jest to cztery razy więcej. Już niemal standardem jest, że co roku rosną o kilkanaście procent.

– W Polsce ruch kontenerowy jest generowany w dwóch głównych strumieniach. Pierwszy z nich to przewozy kontenerów przypływających do trójmiejskich terminali – Deepwater Container Terminal Gdańsk oraz do Baltic Container Terminal w Gdyni – w głąb kraju oraz, oczywiście w znacząco mniejszej skali, ruch eksportowy w przeciwnym kierunku – mówi Daniel Ryczek, dyrektor handlowy grupy OT Logistics. Dodaje, że drugi strumień to przewozy tranzytowe z Chin do Polski, głównie do Łodzi, i do Europy Zachodniej.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
PKP Cargo zamierza pozbyć się zbędnych węglarek. Trafią na złom
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy
Transport
Podróże na Bliski Wschód z utrudnieniami. Co czeka pasażerów?
Transport
Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno uderza w lotnictwo. Bilety mogą podrożeć
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich