Koreańczycy mają zapłacić za 10 B787-9 i 10 787-10 po cenach bieżących. Ceny katalogowe tych maszyn, to 281,6 mln dol za 787-9 i 325,8 mln dol. Za B787-10. W godzinę później Amerykanie ujawnili podpisanie umowy z firmą leasingową Air Lease na 10 B787 za 1,5 mld.
Zazwyczaj jest tak, że podpisanie umów poprzedzaj długie negocjacje, a ujawnienie kontraktu następuje w światłach kamer na wielkich lotniczych targach. Korean Air i Boeing prowadziły intensywne rozmowy podczas ostatniego WZA IATA w Seulu, gdzie gospodarzem był właśnie koreański przewoźnik.
Czytaj także: Boeing pójdzie za radą Trumpa? Rozważa zmianę nazwy MAX
W tym roku nikt nie ma wątpliwości, że Airbus będzie dosłownie zarzucony zamówieniami. Przy tym sprzedaje nie tylko swój najnowszy model A321XLR, ale i maszyny szerokokadłubowe, takie jak np A330neo. Umowę na te dwa typy maszyn ( po 10 sztuk każdego typu) , plus jeszcze 15 A320 neo Airbus podpisał z filipińskimi Cebu Air. Ta umowa ma wartość 6,8 mld dol.
Model XLR Airbusa jest gwiazdą tego salonu. 50 takich maszyn chcą kupić American Airlines. Miałyby one zastąpić eksploatowane dotychczas B757. I jest to cios dla Boeinga, bo liczył bardzo na ten kontrakt. . Nie wiadomo jednak, czy amerykański przewoźnik i europejski producent zdążą zakończyć negocjacje przed końcem paryskiej wystawy, która zostanie zamknięta w niedzielę, 23 czerwca. W każdym razie europejskie konsorcjum poszło za ciosem podpisując umowę z saudyjską Saudią na dostawę 65 A320neo, czyli zwiększenie wcześniejszego zamówienia do 100 samolotów za łączną kwotę 3,3 mld dol.