Reklama

Uber chce mieć więcej w Europie

Amerykański operator taksówek Uber robi drugie podejście do Europy. W tym tygodniu, założyciel firmy, Travis Kallanick będzie starał się przekonać Komisję Europejską, że Uber jest bardzo dobry dla Europy

Publikacja: 19.01.2015 14:52

Uber chce mieć więcej w Europie

Foto: Bloomberg

Na początek obiecuje, że w wyniku umów partnerskich z jego firmą w krajach UE ma szanse już w tym roku powstać 50 tys. pracy. — Spadnie jednocześnie sprzedaż samochodów osobowych, bo nie będą już potrzebne, ponieważ mieszkańcy miast wybiorą tańszy transport.

Nowa ofensywa Ubera jest niezbędna po tym, jak kilka krajów UE, między innymi Hiszpania oraz kilka miast, wśród nich Berlin, zakazały tej firmie działalności. Wszędzie tam Uber kusił klientów niskimi taryfami- 35 eurocentów za każdy przejechany kilometr oraz obietnicą dostępności usług także wieczorem od piątku do niedzieli. W Belgii, Francji i Holandii Uberowi wytoczono sprawy sądowe za niestosowanie się do obowiązujących przepisów. Firma jest w Europie krytykowana również za nie spełnianie wymogów, jakim muszą się poddać zwykli kierowcy taksówek- że nie kontroluje umiejętności wynajmowanych kierowców, ani ich aut, podaje jedynie maksymalny wiek pojazdu (do 10 lat), oraz że nie spełnia podstawowych zasad. Zdarzały się również przypadki nieporozumień między pasażerami i kierowcami, w tym jednego drastycznego wydarzenia, kiedy indyjski kierowca pracujący dla Ubera został oskarżony o gwałt.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Transport
Strajk w Air Canada uziemił już setki samolotów. Może potrwać trzy doby
Transport
Największy armator Rosji tonie. To on stworzył flotę cieni
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama