Uber chce mieć więcej w Europie

Amerykański operator taksówek Uber robi drugie podejście do Europy. W tym tygodniu, założyciel firmy, Travis Kallanick będzie starał się przekonać Komisję Europejską, że Uber jest bardzo dobry dla Europy

Publikacja: 19.01.2015 14:52

Uber chce mieć więcej w Europie

Foto: Bloomberg

Na początek obiecuje, że w wyniku umów partnerskich z jego firmą w krajach UE ma szanse już w tym roku powstać 50 tys. pracy. — Spadnie jednocześnie sprzedaż samochodów osobowych, bo nie będą już potrzebne, ponieważ mieszkańcy miast wybiorą tańszy transport.

Nowa ofensywa Ubera jest niezbędna po tym, jak kilka krajów UE, między innymi Hiszpania oraz kilka miast, wśród nich Berlin, zakazały tej firmie działalności. Wszędzie tam Uber kusił klientów niskimi taryfami- 35 eurocentów za każdy przejechany kilometr oraz obietnicą dostępności usług także wieczorem od piątku do niedzieli. W Belgii, Francji i Holandii Uberowi wytoczono sprawy sądowe za niestosowanie się do obowiązujących przepisów. Firma jest w Europie krytykowana również za nie spełnianie wymogów, jakim muszą się poddać zwykli kierowcy taksówek- że nie kontroluje umiejętności wynajmowanych kierowców, ani ich aut, podaje jedynie maksymalny wiek pojazdu (do 10 lat), oraz że nie spełnia podstawowych zasad. Zdarzały się również przypadki nieporozumień między pasażerami i kierowcami, w tym jednego drastycznego wydarzenia, kiedy indyjski kierowca pracujący dla Ubera został oskarżony o gwałt.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem