Europejski producent zwrócił się do swych kooperantów, by przygotowali się do rytmu produkcji 48 maszyn miesięcznie w 2016 r. i do zwiększenia go do 50 w następnym roku - podała osoba prosząc o zachowanie jej anonimowości. Obecnie powstają 42 samoloty co miesiąc. Terminy dostaw od kooperantów mogą nieco różnić się od harmonogramu produkcji.
Ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęto i nie jest pewne, czy grupa Airbusa po przeprowadzeniu wewnętrznej debaty w tej sprawie ogłosi nowe rytmy produkcji w najbliższy piątek wraz z bilansem 2014 r.
Szef pionu lotniczego Fabrice Bregier oświadczył w styczniu, że system dostaw jest stabilny, co wskazywałoby na możliwość zwiększenia produkcji, ale przyznał, że istniały różnice zdań ekip zajmujących się produkcją i sprzedażą co do terminu wykonania następnego kroku. Obiecał decyzję do czerwca.
Inny przedstawiciel branży lotniczej stwierdził, że nie chodzi o to czy ale kiedy Airbus zwiększy rytm mimo ostrzeżeń ze strony analityków o osiągnięciu punktu szczytowego w cyklu samolotów cywilnych.
Zwiększenie produkcji wymaga skoordynowanego wysiłku setek dostawców zwłaszcza gdy producent samolotów podejmuje trudne zadanie nastawienia się do końca 2015 r. na bardziej nowoczesne A320.