Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe będzie remontować tory na odcinku Marciszów-Janowice Wielkie. W grudniu tego roku, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy, z Wrocławia do Jeleniej Góry będzie jeździło pendolino.

PKP wprowadzi na karkonoski szlak ekspres premium dzięki poprawie infrastruktury. Tylko w pierwszym  półroczu 2015 r. PLK zakończyła prace za 10 mln zł związane z poprawą obsługi podróżnych na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice. Za 20 mln zł zmodernizowano również linię między Jelenią Górą a Wojanowem – na trasie do Wrocławia. Stacja Wojanów zyskała nowy peron i urządzenia informacji podróżnych. Efektem prac jest też likwidacja ograniczeń prędkości pociągów. Poza torami zrewitalizowane zostały wiadukt oraz dwa mosty i przejazdy kolejowe.

W całym 2015 roku na prace pomiędzy Wrocławiem a Jelenia górą przeznaczono 60 mln zł. Sama stacja Jelenia Góra pochłonie 24 mln zł. Według umowy podpisanej z konsorcjum firm Infrakol i Track Tec Construction, do końca tego roku zostaną przebudowane trzy perony. Nowe maja być wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Na każdym peronie pojawi się nowa nawierzchnia. W ramach umowy wymienione będą tory i rozjazdy znajdujące się w obrębie stacji.

Nowa infrastruktura ma poprawić ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych w regionie. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zmodernizowano już odcinki na trasie Kłodzko – Kudowa Zdrój oraz Jelenia Góra - Szklarska Poręba. W ostatnich latach PLK wydała na modernizację trasy pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą ponad 400 mln zł. Efektem jest krótszy o blisko 1,5 godz. czas przejazdu (w porównaniu do 2010 roku). Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej pojawiają się nowoczesne składy pociągów. Poprawiła się obsługa podróżnych na stacjach.

W grudniu do Jeleniej Góry pojedzie jedno pendolino, które będzie kursować w relacji Jelenia Góra – Warszawa przez Wrocław, Opole i Częstochowę.