Aktualizacja: 10.06.2016 06:12 Publikacja: 09.06.2016 21:00
Średnia wieku promów PŻB to 27 lat. Aby konkurować na bałtyckich szlakach, potrzebujemy nowoczesnych statków z ekologicznym napędem. Takie będą pierwsze dwie zamawiane jednostki
Foto: Fotorzepa/Maciej Kosycarz
Średni wiek jednostek, którymi dysponuje dziś Polska Żegluga Bałtycka, to 27 lat. Analiza rynku przewozów promowych na Bałtyku wskazuje na rosnącą presję konkurencyjną ze strony zagranicznych armatorów, takich jak Stena Line czy TT Line. Do tego dochodzi zaostrzenie norm środowiskowych. Dlatego najważniejszym wyzwaniem dla polskich przewoźników jest modernizacja floty.
To w tym celu PFW zawarł w czwartek porozumienie w sprawie utworzenia konsorcjum inwestycyjnego, które zbuduje w polskich stoczniach dwa pełnomorskie promy pasażersko-samochodowe.
Rosyjski dyktator podpisał dekret wymuszający na rosyjskich taksówkarzach przesiadkę na samochody marki łada i a...
Rosyjska awiacja sypie się coraz mocniej. Najczęściej wysiadają silniki i opony, których rosyjskie linie nie maj...
Za unijne pieniądze PKP Intercity kupi ponad pół setki szybkich lokomotyw i zmodernizuje blisko ćwierć tysiąca w...
Grupa PKP Cargo chce zbyć udziały w Euroterminalu Sławków i Terminalach Przeładunkowych Sławków-Medyka. Zarząd z...
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas