Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 10.06.2016 06:12 Publikacja: 09.06.2016 21:00
Średnia wieku promów PŻB to 27 lat. Aby konkurować na bałtyckich szlakach, potrzebujemy nowoczesnych statków z ekologicznym napędem. Takie będą pierwsze dwie zamawiane jednostki
Foto: Fotorzepa/Maciej Kosycarz
Średni wiek jednostek, którymi dysponuje dziś Polska Żegluga Bałtycka, to 27 lat. Analiza rynku przewozów promowych na Bałtyku wskazuje na rosnącą presję konkurencyjną ze strony zagranicznych armatorów, takich jak Stena Line czy TT Line. Do tego dochodzi zaostrzenie norm środowiskowych. Dlatego najważniejszym wyzwaniem dla polskich przewoźników jest modernizacja floty.
To w tym celu PFW zawarł w czwartek porozumienie w sprawie utworzenia konsorcjum inwestycyjnego, które zbuduje w polskich stoczniach dwa pełnomorskie promy pasażersko-samochodowe.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas