IATA: Bez twardego lądowania

Kończy się kolejny doskonały rok dla transportu lotniczego. Dobre wyniki finansowe linie lotnicze powinny zanotować także w 2017.

Aktualizacja: 08.12.2016 11:15 Publikacja: 08.12.2016 10:33

IATA: Bez twardego lądowania

Foto: Bloomberg

Ale już w tym roku globalny zysk przewoźników będzie niższy, niż Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) prognozowało na początku czerwca 2016.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny zysk linii lotniczych wyniesie 35,6 mld dolarów. W przyszłym roku zmaleje do 29,8mld., a na każdym statystycznym pasażerze zarobią średnio 7,54 dol. W przypadku linii europejskich zysk zmniejszy się z 7,5 mld dolarów w 2016, do 5,6 mld dol. w 2017 , a na każdym przewiezionym pasażerze zarobią odpowiednio 7,84 dol. w 2016 i 5,65 dol. w 2017. Dla porównania przewoźnicy w Ameryce Północnej na każdym pasażerze będą w stanie wypracować zysk w wysokości 22,40 dol. w 2016 i 19,58 dol. w 2017. Tyle, że linie amerykańskie do perfekcji wypracowały metody obciążania pasażerów najróżniejszymi opłatami, które w Europie są nie do pomyślenia wśród przewoźników tradycyjnych, takich jak np LOT, czy Lufthansa i dopuszczalnych jedynie wśród linii niskokosztowych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach