Reklama

IATA: Bez twardego lądowania

Kończy się kolejny doskonały rok dla transportu lotniczego. Dobre wyniki finansowe linie lotnicze powinny zanotować także w 2017.

Aktualizacja: 08.12.2016 11:15 Publikacja: 08.12.2016 10:33

IATA: Bez twardego lądowania

Foto: Bloomberg

Ale już w tym roku globalny zysk przewoźników będzie niższy, niż Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) prognozowało na początku czerwca 2016.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny zysk linii lotniczych wyniesie 35,6 mld dolarów. W przyszłym roku zmaleje do 29,8mld., a na każdym statystycznym pasażerze zarobią średnio 7,54 dol. W przypadku linii europejskich zysk zmniejszy się z 7,5 mld dolarów w 2016, do 5,6 mld dol. w 2017 , a na każdym przewiezionym pasażerze zarobią odpowiednio 7,84 dol. w 2016 i 5,65 dol. w 2017. Dla porównania przewoźnicy w Ameryce Północnej na każdym pasażerze będą w stanie wypracować zysk w wysokości 22,40 dol. w 2016 i 19,58 dol. w 2017. Tyle, że linie amerykańskie do perfekcji wypracowały metody obciążania pasażerów najróżniejszymi opłatami, które w Europie są nie do pomyślenia wśród przewoźników tradycyjnych, takich jak np LOT, czy Lufthansa i dopuszczalnych jedynie wśród linii niskokosztowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama