„Wojewoda lubelski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), czyli pozwolenie na budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku od węzła Skrudki do istniejącego już węzła Kurów Zachód. Tym samym decyzja ZRID umożliwia przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej, a wykonawca będzie mógł rozpocząć prace" - poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Nalewajko.
Budowa prawie 100 km brakującej drogi ekspresowej S17 między Lublinem a Warszawą podzielona została na siedem odcinków. Chodzi o trasę od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz od Garwolina do węzła Lubelska pod Warszawą.
W urzędach wojewódzkich - lubelskim i mazowieckim - toczą się postępowania na wydanie ZRID dotyczące kolejnych trzech odcinków. Na pozwolenie lubelskiego wojewody czeka wykonawca odcinka S17 od granicy województw do węzła Skrudki, a na pozwolenie wojewody mazowieckiego wykonawcy odcinków: od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw oraz od końca obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina.
Jeśli ZRID-y dotyczące tych odcinków wydane zostaną w okresie zimowym, wykonawcy będą mogli wejść na teren budowy już w marcu przyszłego roku (zimą prace budowlane nie są prowadzone).
Poszczególne odcinki drogi S-17 wybudują różni wykonawcy wyłonieni w przetargach. 13,2 km drogi między węzłami Kurów i Skrudki buduje firma Mota Engil Central Europe (za 270,8 mln zł), zaś kolejny odcinek o długości 20,2 km - od węzła Skrudki do granicy województw - firma PORR Polska Infrastructure (koszt - 608,8 mln zł).