Europejski producent przekazał klientom 688 samolotów, a oficjalnie przewidywał 650, a nieoficjalnie 670 według przewidywań w ciągu roku jego dyrektora finansowego. W grudniu wydano rekordową liczbę 111 sztuk.
Prezes działu samolotów cywilnych ACA, Farbrice Brégier oświadczył na konferencji prasowej w Tuzie, że w bieżącym roku zakłada dostawę ponad 700 sztuk, bez konieczności przyspieszania rytmu produkcji pod koniec roku. Dodał, że grupa nie będzie szła na bicie kolejnego rekordu, a rytm produkcji będzie bardziej płynny. Silniki Pratta&Whitneya, z którymi były problemy, pracują już dobrze, „ale to nie znaczy, ze nie trzeba ich ulepszać" — powiedział. Grupa przedstawi 22 lutego bilans finansowy 2016 r.
Airbus ustępuje Boeingowi pod względem dostaw, natomiast pokonał znowu amerykańskiego rywala uzyskując zamówienia netto na 731 samolotów, tylko w grudniu na 321. Boeing dostarczył 748 i zdobył zamówienia na 668.
Grudniowy sprint
Pod koniec roku Airbus zaliczył 98 ze 100 samolotów z historycznego kontraktu z Iranem. Dwa pozostałe samoloty zostały odkupione przez innego klienta, który już ich nie potrzebuje i nie są wykorzystywane — wyjaśnił dyrektor handlowy Airbusa, John Leahy. W dniu przedstawiania tego bilansu IranAir odebrał w Tuluzie pierwszy samolot.
Airbus zanotował zamówienia na ponad 100 maszyn od klientów, których nie ujawnił; zdaniem przedstawicieli tego sektora, chodzi o taniego saudyjskiego przewoźnika Flynas i leasingowa filię chińskiego Bank of Communicationas (42 z rodziny A320). Amerykańska firma leasingowa Aviation Capital Group zamówiła 30 A320neo i 5 A320 o wartości 3,8 mld dolarów, a indyjska tania linai GoAir sfinalizowała zakup 72 maszyn A320neo.